Quote from Guest on 20 October 2008, 13:07Lyssnade på en två år gammal intervju med världens just nu främste löpare på distanser på 100 miles och uppåt, Scott Jurek, där han bl a berättade om sin träning. Den var förvånande för mig.
Han berättade hur han lägger upp träningen inför ett typiskt 1
Lyssnade på en två år gammal intervju med världens just nu främste löpare på distanser på 100 miles och uppåt, Scott Jurek, där han bl a berättade om sin träning. Den var förvånande för mig.
Han berättade hur han lägger upp träningen inför ett typiskt 1
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 13:17Inget speciellt förvånande om man jämför med cykelträning.
Jag är mest nyfiken på hur han lägger passen i förhållande till varandra.
Inget speciellt förvånande om man jämför med cykelträning.
Jag är mest nyfiken på hur han lägger passen i förhållande till varandra.
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 13:25Nej det påminner rätt mycket om cykelträning. På linjehoj är det ju iofs så att man måste kunna klara ryck osv, det händer nog knappast under en 100 miles. Fast där kommer ju branta stigningar istället. Han sa inget om hur han la passen i förhållande til
Nej det påminner rätt mycket om cykelträning. På linjehoj är det ju iofs så att man måste kunna klara ryck osv, det händer nog knappast under en 100 miles. Fast där kommer ju branta stigningar istället. Han sa inget om hur han la passen i förhållande til
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 13:41Det framgår iofs inte hur långt tröskelpasset är, men det verkar ändå som att han kör ett överjävla stenhårt pass i veckan, och resten av tiden ganska lätt för att vara elitidrottare. Jag uppfattade det som att passen kom i den ordning du skrev, och i så
Det framgår iofs inte hur långt tröskelpasset är, men det verkar ändå som att han kör ett överjävla stenhårt pass i veckan, och resten av tiden ganska lätt för att vara elitidrottare. Jag uppfattade det som att passen kom i den ordning du skrev, och i så
Quote from ellen olsson on 20 October 2008, 17:17Jag är inte ett dugg förvånad. Mängd tenderar att vara ganska överskattat i förhållande till kvalitet men Jurek har fattat galoppen och det är säkert en del av förklaringen till att han är bäst...
Jag är inte ett dugg förvånad. Mängd tenderar att vara ganska överskattat i förhållande till kvalitet men Jurek har fattat galoppen och det är säkert en del av förklaringen till att han är bäst...
Quote from Funbeat user on 20 October 2008, 22:05Jag läste i TrailRunner Magazine om Scotts träning och han fokuserar helt klart mer på styrketräning jämfört med andra långlöpare. Anton Krupicka körde ju enorma mängder (200-250 miles per vecka) men så blev han ju skadad också även om han var otroligt br
Jag läste i TrailRunner Magazine om Scotts träning och han fokuserar helt klart mer på styrketräning jämfört med andra långlöpare. Anton Krupicka körde ju enorma mängder (200-250 miles per vecka) men så blev han ju skadad också även om han var otroligt br