Quote from Guest on 29 August 2012, 15:40springer 15 km i långsamt tempo en gång i veckan och har märkt att segheten sätter sig, nästa pass, oavsett vilket eller om jag har en helt ren vilodag emellan, blir långsammare än annars. inte av trötthet, utan för att den långsammare farten på nåt vis s
springer 15 km i långsamt tempo en gång i veckan och har märkt att segheten sätter sig, nästa pass, oavsett vilket eller om jag har en helt ren vilodag emellan, blir långsammare än annars. inte av trötthet, utan för att den långsammare farten på nåt vis s
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 15:50Du tror inte du blir seg av vilodagen? Brukar jag bli.
Du tror inte du blir seg av vilodagen? Brukar jag bli.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 15:53jag trodde det först, det där med vilodagar suger 😉 men har provat att stuva om i schemat, och det verkar inte göra nån skillnad tyvärr. 15 långsamma är helt säkert boven i dramat 😉
jag trodde det först, det där med vilodagar suger 😉 men har provat att stuva om i schemat, och det verkar inte göra nån skillnad tyvärr. 15 långsamma är helt säkert boven i dramat 😉
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 15:57Det kan även vara så att du helt enkelt blir trött av det passet. Det är helt klart ditt hårdaste pass i veckan mtp att ditt snitt-tempo är relativt högt jämfört med övriga pass. Så naturligt som att du är sliten kan även vara boven. Det kan även vara en
Det kan även vara så att du helt enkelt blir trött av det passet. Det är helt klart ditt hårdaste pass i veckan mtp att ditt snitt-tempo är relativt högt jämfört med övriga pass. Så naturligt som att du är sliten kan även vara boven. Det kan även vara en
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 16:09det har du rätt i! så kan det absolut vara, inte tänkt på det... är det bra att bara acceptera och köra på, eller ta det lite lugnare? finns det nån riktlinje för hur mycket det ska skilja i tempo?
det har du rätt i! så kan det absolut vara, inte tänkt på det... är det bra att bara acceptera och köra på, eller ta det lite lugnare? finns det nån riktlinje för hur mycket det ska skilja i tempo?
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 16:36Vet inte hur länge du har tränar. Du verkar utvecklas vecka för vecka ändå om man tittar på dina tempon under passen. I början har man det privilegiet att allt man gör i löpväg blir man bra av. Sedan kommer det en tid när man måste börja få struktur på me
Vet inte hur länge du har tränar. Du verkar utvecklas vecka för vecka ändå om man tittar på dina tempon under passen. I början har man det privilegiet att allt man gör i löpväg blir man bra av. Sedan kommer det en tid när man måste börja få struktur på me
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 17:10tack så jättemycket för tipsen!
jag har tränat enligt det här schemat sedan i början av juni, innan dess sporadisk jogging sedan i vintras. när jag började på funbeat kände jag att jag hade stagnerat lite, men läste ett tips till nån annan här om att ta
tack så jättemycket för tipsen!
jag har tränat enligt det här schemat sedan i början av juni, innan dess sporadisk jogging sedan i vintras. när jag började på funbeat kände jag att jag hade stagnerat lite, men läste ett tips till nån annan här om att ta
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 15:51Prova att blanda upp löpningen med att gå, då sänker du pulsen/håller snittpulsen lite lägre genom hela passet. Då blir du kanske inte lika sliten och du orkar dessutom hålla på under längre tid vilket ger sitt också. Testa t ex spring 5min, gå 1 min, spr
Prova att blanda upp löpningen med att gå, då sänker du pulsen/håller snittpulsen lite lägre genom hela passet. Då blir du kanske inte lika sliten och du orkar dessutom hålla på under längre tid vilket ger sitt också. Testa t ex spring 5min, gå 1 min, spr