Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSemesterrutiner?
You need to log in to create posts and topics.

Nu blåser det upp till semester och jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min morgonjogg. Fortsätta gå upp vid 6 och springa som vanligt eller försöka lägga om rutinerna tillfälligt. Hur gör ni? Tränar ni som vanligt under semestern eller kör ni annor

Vi brukar tävla oss igenom det mesta av semestrarna... Men om man ska lägga upp träningspass så får man anpassa dem efter familjens övriga schema och planerade aktiviteter. För många funkar det väl fortfarande bäst att träna på morgonen och "ha det ur vär

Jag tränar mer än vanligt men lite mer tidseffektivt. Kör för det mesta långa pass på morgonen.

Jag brukar oxå träna mer än vanligt på semestern när man inte behöver lägga värdefull tid på att jobba 🙂

Fredrik; kan du inte lägga din morgonjogg senare, dvs när du vaknar naturligt?

Och som svar på din fråga; jag har planerat in mer springande och annan rolig konditionsträning nu när jag har semester och har orken i behåll. När jag jobbar håller jag en ma

Beror ju klart på hur ens sociala situation ser ut. Jag t ex som är singel och har vuxna, utflugna barn gör som jag vill. Jag tränar mer på semestern och då jag ändå brukar åka till storstan där min ena bror bor, blir det oftast träning med honom och då s

Jag tränar mycket året igenom - förutom just på semestern. Då planerar jag in min "viloperiod" då jag tränar lite mindre än vanligt. Mycket trädgårdsarbete blir det som får stå för styrketräningsdelen och sedan blir det löprundor efter lust och behag. 🙂

Susanne A; min superhjälte-förmåga är att jag kan bestämma kvällen innan när jag ska vakna, och det funkar med +/-10 minuters precision. Jag använder aldrig väckarklocka utan vaknar "naturligt" vid ca 05.50. Det jag är lite fundersam över är vad som hände

Min semester innebär barnvaktsförstärkning, så ... jag brukar ge mig ut och springa varannan morgon, försöka komma iväg innan dagens aktiviteter börjar, och innan det är för varmt.
Ska ju inte försena dagens badutflykt eller vad vi tänkt.
Kvällsrunda kan

Jag tränar både mer och hårdare under semestern. Som lärare har jag minst 8 veckor ledigt på somrarna och som singel har jag dessutom tiden. Så sommar för mig innebär både mer och hårdare träning!