Quote from Guest on 20 March 2009, 12:36Jag har ett problem som säkert fler delar med mig. Så fort jag använder benen mer aktivt under frimsim får jag sendrag (eller är det kramp?) under fötterna. Ibland fortplantar sig draget även upp i vaderna och det är ju stört omöjligt att försöka simma i
Jag har ett problem som säkert fler delar med mig. Så fort jag använder benen mer aktivt under frimsim får jag sendrag (eller är det kramp?) under fötterna. Ibland fortplantar sig draget även upp i vaderna och det är ju stört omöjligt att försöka simma i
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 12:46Jag hade stora problem med detta men sedan jag börjat springa (2,5 km) till simmet så har detta upphört.
Uppvärmning verkar funka klockrent på mig.
Lycka till Andreas
Jag hade stora problem med detta men sedan jag börjat springa (2,5 km) till simmet så har detta upphört.
Uppvärmning verkar funka klockrent på mig.
Lycka till Andreas
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 13:56Ibland kan det vara relaterat till vätskebrist/saltbalans. Om inte mer sportdryck innan/under passet hjälper kan du prova tigerbalsam eller linnement på vadmuskeln.
Ibland kan det vara relaterat till vätskebrist/saltbalans. Om inte mer sportdryck innan/under passet hjälper kan du prova tigerbalsam eller linnement på vadmuskeln.
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 21:22Jag skulle inte rekommendera någon att använda tigerbalsam och sen hoppa i en bassäng där fler simmar. Inte så kul om det löser upp sig och någon får det i ögonen eller liknande.
Jag skulle inte rekommendera någon att använda tigerbalsam och sen hoppa i en bassäng där fler simmar. Inte så kul om det löser upp sig och någon får det i ögonen eller liknande.
Quote from Ragnhild Svens on 20 March 2009, 22:07Pröva att träna tåhävningar på en steppbräda eller i en trappa, du kanske behöver bli starkare i fötter och vrister. Man behöver vara både stark och smidig för att simma bra och ha bra teknik. Det blir lätt väldigt slitigt annars!
Pröva att träna tåhävningar på en steppbräda eller i en trappa, du kanske behöver bli starkare i fötter och vrister. Man behöver vara både stark och smidig för att simma bra och ha bra teknik. Det blir lätt väldigt slitigt annars!
Quote from Funbeat user on 20 March 2009, 22:22Jag har haft samma symptom. Jag löste det genom att fokusera på att slappna av i fotbladet trots att vadmuskeln är "spänd". Blev lätt att jag spännde både vaden och fotbladet annars.
Funkade för mig i alla fall.
Lycka till!
Jag har haft samma symptom. Jag löste det genom att fokusera på att slappna av i fotbladet trots att vadmuskeln är "spänd". Blev lätt att jag spännde både vaden och fotbladet annars.
Funkade för mig i alla fall.
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 19:25@Andreas: Jag har det omvända problemet, när jag springer till simmet (ca 17k) får jag lätt krampproblem i vaderna. Vilket gör att man får jobba mycket med armarna.
@Andreas: Jag har det omvända problemet, när jag springer till simmet (ca 17k) får jag lätt krampproblem i vaderna. Vilket gör att man får jobba mycket med armarna.
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 20:16Tack för alla tips!
Det kanske är det som är mitt problem då? Detta med aktivitet INNAN simningen. Jag har oftast cyklat eller sprungit innan jag simmar. Jag simmar inte med så mycket ben (försöker spara dem i tanken att träna smart inför ev. start i tri
Tack för alla tips!
Det kanske är det som är mitt problem då? Detta med aktivitet INNAN simningen. Jag har oftast cyklat eller sprungit innan jag simmar. Jag simmar inte med så mycket ben (försöker spara dem i tanken att träna smart inför ev. start i tri
Quote from Funbeat user on 21 March 2009, 21:25Robert R: Ja 17k kan ju utlösa kramp i sig 🙂 2,5k däremot är ju en lagom uppvärmning.
Robert R: Ja 17k kan ju utlösa kramp i sig 🙂 2,5k däremot är ju en lagom uppvärmning.
Quote from Funbeat user on 22 March 2009, 10:36Jag går crawlkurs och läraren sa att man lätt får kramp i fötterna och vaderna om man inte slappnar av i fötterna.
Jag går crawlkurs och läraren sa att man lätt får kramp i fötterna och vaderna om man inte slappnar av i fötterna.