Quote from Guest on 18 November 2009, 22:45Hej. Har för mig att denna frågan togs upp nyligen men kan inte hitta den så frågar igen:
Vad är skillnaden på senior och motions klass? Tänkte anmäla mig till Tjörn 1/2 IM(http://www.tjorntriathlon.com/) men vet inte vilken klass jag skall välja.
Hej. Har för mig att denna frågan togs upp nyligen men kan inte hitta den så frågar igen:
Vad är skillnaden på senior och motions klass? Tänkte anmäla mig till Tjörn 1/2 IM(http://www.tjorntriathlon.com/) men vet inte vilken klass jag skall välja.
Quote from Funbeat user on 18 November 2009, 22:55Senior är tävlingsklass och kräver normalt klubbtillhörighet/tävlingslicens. Motion är väl öppen för alla.
Senior är tävlingsklass och kräver normalt klubbtillhörighet/tävlingslicens. Motion är väl öppen för alla.
Quote from Funbeat user on 18 November 2009, 22:56Nu svarade jag som löpare och har aldrig tävlat i triathlon, det kan hända att jag inte har full koll på hur det funkar här 🙂
Nu svarade jag som löpare och har aldrig tävlat i triathlon, det kan hända att jag inte har full koll på hur det funkar här 🙂
Quote from Funbeat user on 18 November 2009, 23:15Ok. Antar det inte borde vara nån skillnad i triathlon och löpning. Men som jag förstår det så är enda praktiska skillnaden att man får ett klubbnamn i resultatraden när man anmäler sig som senior(alltså egentligen ingen skillnad alls).
Ok. Antar det inte borde vara nån skillnad i triathlon och löpning. Men som jag förstår det så är enda praktiska skillnaden att man får ett klubbnamn i resultatraden när man anmäler sig som senior(alltså egentligen ingen skillnad alls).
Quote from Funbeat user on 18 November 2009, 23:17Ett tillägg till ett annars korrekt svar: på tri-tävlingar i Sverige är det tyvärr inte ovanligt att motionsklass får sin simning nedkortad/utbytt pga vädret.
Ett tillägg till ett annars korrekt svar: på tri-tävlingar i Sverige är det tyvärr inte ovanligt att motionsklass får sin simning nedkortad/utbytt pga vädret.
Quote from Elias Engqvist on 18 November 2009, 23:21Så här är min uppfattnng om det hela:
Det finns 3 avdelningar -
Senior
Åldersklasser
och MotionDe som tävlar i Senior är de som kan vinna hela tävlingen (resp komma 2:a osv förstås)
Sen tävlar man i åldersklass för att vara bästa 40-45-åring tex
Sen
Så här är min uppfattnng om det hela:
Det finns 3 avdelningar -
Senior
Åldersklasser
och Motion
De som tävlar i Senior är de som kan vinna hela tävlingen (resp komma 2:a osv förstås)
Sen tävlar man i åldersklass för att vara bästa 40-45-åring tex
Sen
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 08:11Senior = Tävlingsklass och licens (med licens ingår en del försäkringar)
Motion = Ingen licens krävs och man får förlita sig på sina egna försäkringar.
Senior = Tävlingsklass och licens (med licens ingår en del försäkringar)
Motion = Ingen licens krävs och man får förlita sig på sina egna försäkringar.
Quote from Funbeat user on 19 November 2009, 09:10Christer skriver att man inte behöver vara med i klubb för att lösa licens. Det är fel. För att lösa tävlingslicens måste du vara medlem i en klubb som i sin tur är medlem i svenskatriathlon förbundet.
"För att få deltaga i tävlingsklass krävs att du til
Christer skriver att man inte behöver vara med i klubb för att lösa licens. Det är fel. För att lösa tävlingslicens måste du vara medlem i en klubb som i sin tur är medlem i svenskatriathlon förbundet.
"För att få deltaga i tävlingsklass krävs att du til
Quote from Elias Engqvist on 19 November 2009, 09:46Ok, sorry!
Ok, sorry!
Quote from j sollerman on 19 November 2009, 10:14Tävlar dom i åldersgrupperna bara mot varandra eller även mot seniorerna?
Tävlar dom i åldersgrupperna bara mot varandra eller även mot seniorerna?