Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 19:25Johan, skulle ändå råda dig till att sticka ut hakan och anmäla dig till senior- eller åldersklassen. Genom att det är lite mer "allvar" där kommer du att förbereda dig bättre än om du ska köra i motionsklassen. Om det inte är så, varför då köra i motions
Johan, skulle ändå råda dig till att sticka ut hakan och anmäla dig till senior- eller åldersklassen. Genom att det är lite mer "allvar" där kommer du att förbereda dig bättre än om du ska köra i motionsklassen. Om det inte är så, varför då köra i motions
Quote from Funbeat user on 22 November 2009, 21:57Intressant inlägg Roger. Blir svårt att köra åldersklass eftersom att man tydligen skall vara över 35(jag kommer vara 25). Sedan kommer det bli mitt första triathlon lopp(alt. 2:a eftersom det är mot slutet av säsongen) så jag kommer ju ladda max oavsett
Intressant inlägg Roger. Blir svårt att köra åldersklass eftersom att man tydligen skall vara över 35(jag kommer vara 25). Sedan kommer det bli mitt första triathlon lopp(alt. 2:a eftersom det är mot slutet av säsongen) så jag kommer ju ladda max oavsett
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 09:32Ett annat sätt att se på det är att köra några fler lopp än du tänkt ex i juni, anmäl dig till motionsklassen och genomför dessa enbart i träningssyfte och i förberedelse inför ditt seniorlopp. Avdramatisera tävlingsdebuten och öva växlingar, taktik m m.
Ett annat sätt att se på det är att köra några fler lopp än du tänkt ex i juni, anmäl dig till motionsklassen och genomför dessa enbart i träningssyfte och i förberedelse inför ditt seniorlopp. Avdramatisera tävlingsdebuten och öva växlingar, taktik m m.
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 19:16Intressant taktik där. Men känns lite läskigt att trycka in massa lopp första året. Men om man har möjlighet att anmäla sig nära inpå träningsloppen så vore det ju helt klart nåt man skulle kunna göra.
Intressant taktik där. Men känns lite läskigt att trycka in massa lopp första året. Men om man har möjlighet att anmäla sig nära inpå träningsloppen så vore det ju helt klart nåt man skulle kunna göra.
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 19:58Vad är det som är läskigt?
Vad är det som är läskigt?
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 20:13Om man är anmäld till ett lopp så kommer iaf jag ställa upp i det så länge jag inte är sängliggandes med feber. Detta betyder att jag känner en överhängande risk till onödiga skador genom att utföra lopp när man kanske tillfälligt har problem med ett knä
Om man är anmäld till ett lopp så kommer iaf jag ställa upp i det så länge jag inte är sängliggandes med feber. Detta betyder att jag känner en överhängande risk till onödiga skador genom att utföra lopp när man kanske tillfälligt har problem med ett knä
Quote from Funbeat user on 23 November 2009, 21:29Låter inte alls dumt, snarare klokt. Min poäng är att man inte behöver ta tävlingar allvarligt utan kan deltaga för sin egen skull för att det är skoj. Det är ju dig det handlar om inte nån annan, vill du, kör 🙂
Låter inte alls dumt, snarare klokt. Min poäng är att man inte behöver ta tävlingar allvarligt utan kan deltaga för sin egen skull för att det är skoj. Det är ju dig det handlar om inte nån annan, vill du, kör 🙂
Quote from Funbeat user on 24 November 2009, 20:06Största skillnaden för mig mellan motion och tävlingsklass är att hamna långt fram i resultatlistan eller långt bak. Om jag ska tycka nått i frågan tycker jag att de första triathlontävlingarna kan man köra i motionsklass. Kul att slippa få allt för mycke
Största skillnaden för mig mellan motion och tävlingsklass är att hamna långt fram i resultatlistan eller långt bak. Om jag ska tycka nått i frågan tycker jag att de första triathlontävlingarna kan man köra i motionsklass. Kul att slippa få allt för mycke
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 00:48Man tävlar inte i motionsklass 😉
Jag körde mina första två lopp i motionsklass, sen kände jag att jag vågade starta i seniorklass. Sparringen i motionsklass var trots allt inte mkt att hänga i granen (körde motionssprinten i Säter samt Örserum), men det
Man tävlar inte i motionsklass 😉
Jag körde mina första två lopp i motionsklass, sen kände jag att jag vågade starta i seniorklass. Sparringen i motionsklass var trots allt inte mkt att hänga i granen (körde motionssprinten i Säter samt Örserum), men det
Quote from Funbeat user on 25 November 2009, 09:12Oj, va ju flera stora fördelar där Zandra! Får bli senior på alla tävlingar nu då =)
Oj, va ju flera stora fördelar där Zandra! Får bli senior på alla tävlingar nu då =)