Quote from Berit Bengtson on 2 January 2010, 18:43Tobias Sjöstrand skrev:
> Jag sneglar faktiskt på Garmin och på den sitter ju bägge bak.Jag har Garmins kombinerade hastighets och kadenssensor (GSC10?) på en av mina cyklar och det har inte varit några problem med nåt av de bakhjul jag har använt på de
Tobias Sjöstrand skrev:
> Jag sneglar faktiskt på Garmin och på den sitter ju bägge bak.
Jag har Garmins kombinerade hastighets och kadenssensor (GSC10?) på en av mina cyklar och det har inte varit några problem med nåt av de bakhjul jag har använt på de
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 18:51En bättre magnet löser många problem men några nya kan uppstå.
BILD:http://www.magnetfabriken.se/img/091105SMFSMF-350-3.png
En bättre magnet löser många problem men några nya kan uppstå.
BILD:http://www.magnetfabriken.se/img/091105SMFSMF-350-3.png
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 19:24Trollet är igång igen...
Trollet är igång igen...
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 19:32Menar du träsktrollet Shrek?
Menar du träsktrollet Shrek?
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 19:52😀
Tack för ALLA svar.../Tobias
😀
Tack för ALLA svar...
/Tobias
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 20:45Kollade på min Polar givare (jo jag såg att du funderade på Garmin) den är ca. 3.4cm och magneten når ca1.4cm från ekern så dom skulle fungera med 5-5.3cm mellan gaffel och eker.
Kollade på min Polar givare (jo jag såg att du funderade på Garmin) den är ca. 3.4cm och magneten når ca1.4cm från ekern så dom skulle fungera med 5-5.3cm mellan gaffel och eker.
Quote from Funbeat user on 2 January 2010, 22:09Garmin Edge 705 och det behövs inga magneter. Den klipper hastigheten perfekt med gps:en. Utom i tunnlar. Kadensen får man däremot ansluta vid vevarmen. Pulsmätaren funkar perfekt.
Garmin Edge 705 och det behövs inga magneter. Den klipper hastigheten perfekt med gps:en. Utom i tunnlar. Kadensen får man däremot ansluta vid vevarmen. Pulsmätaren funkar perfekt.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 08:21Garmin Edge 705: Med kadensmätaren monterad behövs en magnet på vevarmen och en (frivilligt) monterad magnet i bakhjulet om man vill säkerställa mätdata vid dålig GPS-mottagning. Bakhjulsmagneten är nödvändig om man vill använda 705:an vid trainer/rullar.
Garmin Edge 705: Med kadensmätaren monterad behövs en magnet på vevarmen och en (frivilligt) monterad magnet i bakhjulet om man vill säkerställa mätdata vid dålig GPS-mottagning. Bakhjulsmagneten är nödvändig om man vill använda 705:an vid trainer/rullar.
Quote from Funbeat user on 3 January 2010, 08:29Skönt att min POLAR CS600 Power fungerar utan satelliterna.
Skönt att min POLAR CS600 Power fungerar utan satelliterna.