Quote from Guest on 18 June 2008, 10:46Vad är det egentligen för skillnad på deras serier? T.ex. mellan Shimano 105 och Shimano Dura Ace? (samma sak med de andra märkena).
Jag har förstått att vikten är en stor del. Men sen då? Hållbarhet, ergonomi, design? Någon som har värsting grejjer som
Vad är det egentligen för skillnad på deras serier? T.ex. mellan Shimano 105 och Shimano Dura Ace? (samma sak med de andra märkena).
Jag har förstått att vikten är en stor del. Men sen då? Hållbarhet, ergonomi, design? Någon som har värsting grejjer som
Quote from Berit Bengtson on 18 June 2008, 10:56Om du vill lägga pengar på att bli 1-2km/h snabbare så bör du lägga dem på träningsläger.
Men om du vill lägga pengar på PRYLAR som KAN hjälpa till att göra dig snabbare bör du lägga dem på hjuen.
Ett par snabba(dvs aerodynamiska) och även lätta hjul KÄN
Om du vill lägga pengar på att bli 1-2km/h snabbare så bör du lägga dem på träningsläger.
Men om du vill lägga pengar på PRYLAR som KAN hjälpa till att göra dig snabbare bör du lägga dem på hjuen.
Ett par snabba(dvs aerodynamiska) och även lätta hjul KÄN
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 11:35Om inte annat ser man väl det roliga när 105-kassetterna kan gå på 450kr medan man satt sig "tvungen" att köra dura ace för 1100kr.
Om inte annat ser man väl det roliga när 105-kassetterna kan gå på 450kr medan man satt sig "tvungen" att köra dura ace för 1100kr.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:05Jag har precis köpt titankassetter för väldigt låga priser men de är ju till Campa.
Jag har precis köpt titankassetter för väldigt låga priser men de är ju till Campa.
Quote from Berit Bengtson on 18 June 2008, 15:30David:
Vad är väldigt låga priser för dig?
En mer slitstark Campa-kassett kostar från 375:- hos cyclecomponents.com
Är de kortlivade kassetter du har köpt ännu billigare än det?
David:
Vad är väldigt låga priser för dig?
En mer slitstark Campa-kassett kostar från 375:- hos cyclecomponents.com
Är de kortlivade kassetter du har köpt ännu billigare än det?
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 15:42Tja mina titankassetter från Canada har varit mycket slitstarka och kostade 1400/st 2001. De har nu rullat över 1000 mil utan några problem så de sitter på några gamla träningshjul numera.
De jag fick tag på nu kostade drygt 700:- styck.
Jag gillar att
Tja mina titankassetter från Canada har varit mycket slitstarka och kostade 1400/st 2001. De har nu rullat över 1000 mil utan några problem så de sitter på några gamla träningshjul numera.
De jag fick tag på nu kostade drygt 700:- styck.
Jag gillar att
Quote from Berit Bengtson on 18 June 2008, 19:29Nu har det släppts officiella bilder på Campas uppgraderingar för -09.
Den stora nyheten är 11-delat och Super Record.
Men den riktigt stora nyheten måste väl vara att de har kopierat utformningen av Shimanos STI-reglage
BILD:http://www.guidorubino.com
Nu har det släppts officiella bilder på Campas uppgraderingar för -09.
Den stora nyheten är 11-delat och Super Record.
Men den riktigt stora nyheten måste väl vara att de har kopierat utformningen av Shimanos STI-reglage
Quote from ellen olsson on 18 June 2008, 19:31Det finns väl inget som säger att utformningen på de andra gruppernas reglage kommer att ändras? Personligen så tycker jag mycket bättre om Campas reglage än Shimanos oergonomiska dito.
Det finns väl inget som säger att utformningen på de andra gruppernas reglage kommer att ändras? Personligen så tycker jag mycket bättre om Campas reglage än Shimanos oergonomiska dito.
Quote from Funbeat user on 18 June 2008, 19:37Att nå reglagen beror mycket på vilket styre som används. Det är väldigt individuellt med vilka preferanser man har.
Alla är inte byggda som Tyska fältväblar.
Att nå reglagen beror mycket på vilket styre som används. Det är väldigt individuellt med vilka preferanser man har.
Alla är inte byggda som Tyska fältväblar.
Quote from Berit Bengtson on 18 June 2008, 19:52Fredrik:
SÅvitt jag förstår skall handtagsformen ändras på alla Campareglage, men det är enbart de tre dyraste som blir 11-delade
Jag tror dessutom du blandar ihop personlig passform med ergonomi.
Shimanos reglage är överlägsna Campas (pre -09)på flera vi
Fredrik:
SÅvitt jag förstår skall handtagsformen ändras på alla Campareglage, men det är enbart de tre dyraste som blir 11-delade
Jag tror dessutom du blandar ihop personlig passform med ergonomi.
Shimanos reglage är överlägsna Campas (pre -09)på flera vi