Quote from Guest on 17 May 2008, 13:54vad är skillnaden är den märkbar?
vad är skillnaden är den märkbar?
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 14:04105 är en markant bättre grupp.
Lägre vikt, bättre nav och vevlager/vevarmar. Bättre bromsar.
Dessutom 10-delat. Tiagra är väl fortfarande 9-delad?Skiljer det inte mer än en eller två tusenlappar i pris på cykeln tycker jag absolut du ska satsa på 105
105 är en markant bättre grupp.
Lägre vikt, bättre nav och vevlager/vevarmar. Bättre bromsar.
Dessutom 10-delat. Tiagra är väl fortfarande 9-delad?
Skiljer det inte mer än en eller två tusenlappar i pris på cykeln tycker jag absolut du ska satsa på 105
Quote from Berit Bengtson on 17 May 2008, 15:53Instämmer i stort med det Thomas säger:
-Välj 105 istf Tiagra, den 10-delade 105-gruppen(5600) är såpass bra att det inte finns ngn anledning att betala xtra för Ultegra, eller ens den nya Ultegra SL.
De pengarna gör mer nytta på tex hjulen.Test av den
Instämmer i stort med det Thomas säger:
-Välj 105 istf Tiagra, den 10-delade 105-gruppen(5600) är såpass bra att det inte finns ngn anledning att betala xtra för Ultegra, eller ens den nya Ultegra SL.
De pengarna gör mer nytta på tex hjulen.
Test av den
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 16:07Växelindikator är något som är helt onödigt och fördyrar produkten.
Det känner o ser man på hastighet o kadens vilken växel man kör på.
Växelindikator är något som är helt onödigt och fördyrar produkten.
Det känner o ser man på hastighet o kadens vilken växel man kör på.
Quote from Funbeat user on 17 May 2008, 16:15Man märker det även i uppförsbackar. Blir ett ruggigt funderande. 7an eller 8an, ner eller upp. Stor eller liten. Shimano ger besked.
Man märker det även i uppförsbackar. Blir ett ruggigt funderande. 7an eller 8an, ner eller upp. Stor eller liten. Shimano ger besked.
Quote from Berit Bengtson on 18 May 2008, 10:54David:
Det är en inskränkt och okunnig åsikt.Brukar inte du förespråka cykeldatorer med kadensmätare?
Samma inskränta och okunniga omdöme fungerar även där:
Kadensmätare är något som är helt onödigt och fördyrar produkten.
Det känner o ser man på hastig
David:
Det är en inskränkt och okunnig åsikt.
Brukar inte du förespråka cykeldatorer med kadensmätare?
Samma inskränta och okunniga omdöme fungerar även där:
Kadensmätare är något som är helt onödigt och fördyrar produkten.
Det känner o ser man på hastig
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 11:10Jag har aldrig haft växelindikator och förstår inte va den ska va bra för. Precis som när jag kör bil behöver jag inte en siffra på en display för att se vilken växel som ligger inne utan växlar ändå. Har jag missat nåt?
Jag har aldrig haft växelindikator och förstår inte va den ska va bra för. Precis som när jag kör bil behöver jag inte en siffra på en display för att se vilken växel som ligger inne utan växlar ändå. Har jag missat nåt?
Quote from ellen olsson on 18 May 2008, 11:10> Kadensmätare är något som är helt onödigt och fördyrar produkten.
Jag vet ingen kadensmätare som fördyrar någon produkt förutom just kadensmätaren eller cykeldatorn. Gör du?
Jag håller med David och uppenbarligen är Shimano inne lite grand på samma li
> Kadensmätare är något som är helt onödigt och fördyrar produkten.
Jag vet ingen kadensmätare som fördyrar någon produkt förutom just kadensmätaren eller cykeldatorn. Gör du?
Jag håller med David och uppenbarligen är Shimano inne lite grand på samma li
Quote from j sollerman on 18 May 2008, 12:29Kadensmätare är mycket bra träningshjälpmedel. Jag har polar cs400 och när man för över till datorn så får man ännu fler siffror att kika på när man har kadensmätare.
Men för att inte komma ot så tror jag inte heller att växelindikator är något som är nö
Kadensmätare är mycket bra träningshjälpmedel. Jag har polar cs400 och när man för över till datorn så får man ännu fler siffror att kika på när man har kadensmätare.
Men för att inte komma ot så tror jag inte heller att växelindikator är något som är nö
Quote from Funbeat user on 18 May 2008, 12:32så med en shimano 105 blir man en gladare cyklist med eller utan växelindikator
så med en shimano 105 blir man en gladare cyklist med eller utan växelindikator