Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelShoppa cykel i Stockholm?
You need to log in to create posts and topics.

Nu när våren snart gryr tänker jag göra slag i sak och köpa mig en cykel. Konceptet är better safe than sorry vilket betyder att Rustas billiga engångscyklar går bort. Jag hade tänkt mig cykla till jobbet 12km enkel väg genom stockholm. Och sen bränna på

Cykel city

Njae, det skulle inte jag rekommendera i första hand för den typen av cykel. Men får du prata med Johan på TCM i Tyresö, så kommer du att få hur mycket bra tips och råd och hjälp som helst och de har mängder av cyklar inne i butiken, så du kan provcykla f

Cykel city bygger en De Rosa king med Record och Light Weight som kostar endast 73500:-.
Då får du välja färg på sadel och styrlinda.

Linda:
Börja din cykelshopparrunda hos ECI

Home

Det är en av de allra största och mest välsorterade cykelaffärerna i hela norden, de kan plocka ihop en cykel som passar dina behöv.

Som förstagångsköpare och tjej skulle jag garanterat hoppa över snorkputtarna på CykelCity. Eller som köpare överhuvudtaget. Om du inte är cykelmasochist och älskar fel service, trasiga delar, väntetid och taskigt bemötande. Av en skala 1-5 i betyg får de

Gå till flera och jämför - här är några:
Alviks Cykel, Alviksplan
Cykel City, Kocksgatan (mest racer)
ECI, Halmstadsvägen, Björkhagen (mest racer)
Cykling, Frejgatan 32
Pedalologerna, Bromma (minns inte nya adressen)
Jarla Sport&Cykel, Rådmansgatan
Sports

Vad fick du för betyg av personalen på Cykel city?

Håller med Håkan C när han rekommenderar ECI fast dina behov kanske inte riktigt är sådana att den butiken är bäst för dig utan att det räcker med typ Cykloteket, CykelCity och liknande.

ECI är ju främst för de som verkligen satsar på cykling. Men bra pr

Det är mig fullkomligt egalt vad de tycker om mig. Cykelbutiken jag övergick till, och som fick den sping ny cykeln hel och fungerande för första gången, påtalade dock att cykeln inte ens var utrustad med de originaldelar som den borde varit (de sålde sam