Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSilva trailrunner
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan.
Är det någon här på forumet som har haft problem med batteritiden på silva trailrunner?

Jag köpte den för några veckor sedan och längsta tiden jag har fått den att lysa är 1,5timmar.

Första gången jag använde den var det ca: 0 grader ute och den

Jag har den och första gången jag använde min så hade jag helljus i 45min innan den slocknade. Jag sprang då ner till en bensinmack och köpte nya som höll i ca.1h. +10 grader ute.

Jag har provat inomhus och då höll batterierna i 3h ungefär.
Jag ska ge d

Ok, då är det inte bara mitt exemplar som är kass.
Man kanske skulle prova att ha lampan sitta innanför mössan, jag har alltid haft den utanpå mössan. Undrar om värmen från huvudet skulle hjälpa?

Det är inte lampan som är kass, det är batterierna,.

Lånar tråden lite grand!

Jag är i köptankar avseende pannlampa och har sett att det finns trådar om det och något test på RW. Men, om batterierna inte fungerar när det är kallt blir det pannkaka av det hela eftersom jag hade tänkt använda lampan höst/vin

Jag skulle testa Silva Ninox istället för Trailrunner. Tror den kan duga i ljusstyrka kontra batteritid.. Den kör vanliga AAA batterier (vanliga i fjärrkontroller) som finns billigt, överallt...

Petzl Tikka XP 2 verkar också vara en OK lampa med tre AAA.

Jag rekommenderar Lupine för ljusstarka och driftssäkra lampor. Håller många år och sitter bra på huvudet.
Kostar en del men fantastiskt lyse.

Kolla så att du har Lithium-batterier, det är den batterityp som blir minst påverkad av kyla.

Men bara 2 AA-batterier är inte mkt energi till ljuset om du skall köra med full styrka, oavsett märke på lampan.

Visst, det kan vara batterierna som är dåliga men man tycker ju att det ska hålla lite längre än 7minuter med ett par nya uppladdningsbara batterier som det stod skulle vara dem med störst kapacitet.

Jag får nog kanske bita i det sura äpplet och köpa mig

Jag har sprungit ganska mycket med min silva x-trail och den verkar hålla ca 2-3tim. Jag köpte uppladdningsbara batterier direkt och det är nog ett måste. Jag kör tre pass i veckan på ca 1 tim var och då laddar jag oftast en gång i veckan.

I veckan körd

12