Quote from Guest on 25 August 2011, 07:17Hej
Ämnar göra sprint och olympisk distans med början tävlingssäsong 2012. Simmat nästan dagligen i Göta Kanal 1-2km nu i sommar+ TjejKlassikern så inte helt ofit.
MEN: behöver lite sim tips:
Hur tränar man för att bli bättre på distanserna? Hur många g
Hej
Ämnar göra sprint och olympisk distans med början tävlingssäsong 2012. Simmat nästan dagligen i Göta Kanal 1-2km nu i sommar+ TjejKlassikern så inte helt ofit.
MEN: behöver lite sim tips:
Hur tränar man för att bli bättre på distanserna? Hur många g
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 07:27Om simning känns bekvämt så kan du öva på växlingar.
Alltså övergångarna...orka börja trampa cykel efter simningen...orka springa efter cykel....Annars är det inte så mkt sim övning. Mest tid sparar du på cykel och löpning. 😉
Lycka till!!
Om simning känns bekvämt så kan du öva på växlingar.
Alltså övergångarna...orka börja trampa cykel efter simningen...orka springa efter cykel....Annars är det inte så mkt sim övning. Mest tid sparar du på cykel och löpning. 😉
Lycka till!!
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 11:15Helt rätt! Satsa på simningen, det är ett viktigt huvudmomentet, framförallt i seniorklass. Det spelar ingen roll om jag är lika snabb på cykel och nästan snabbare på löpning än flera i täten, jag förlorar så mycket energi på cyklingen eftersom jag inte k
Helt rätt! Satsa på simningen, det är ett viktigt huvudmomentet, framförallt i seniorklass. Det spelar ingen roll om jag är lika snabb på cykel och nästan snabbare på löpning än flera i täten, jag förlorar så mycket energi på cyklingen eftersom jag inte k
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 11:29Nu under sommaren har jag kunnat springa, hoppa i kanalen och simma lite, upp och springa igen. Mest för jag tyckt det var kul med omväxling. Detta blir ju lite mindre lockade nu när det är kallare i vattnet...
Nu under sommaren har jag kunnat springa, hoppa i kanalen och simma lite, upp och springa igen. Mest för jag tyckt det var kul med omväxling. Detta blir ju lite mindre lockade nu när det är kallare i vattnet...
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 09:55Min "basföda" under utomhussäsongen är 400-ingar eller längre.
Jag simmar aldrig på måfå, alltid mellan fasta start- och slutpunkter så att jag kan ta tid (och även mäta ut distansen i Google Earth).
För mig handlar det om att håll extremfokus på att simm
Min "basföda" under utomhussäsongen är 400-ingar eller längre.
Jag simmar aldrig på måfå, alltid mellan fasta start- och slutpunkter så att jag kan ta tid (och även mäta ut distansen i Google Earth).
För mig handlar det om att håll extremfokus på att simm
Quote from Funbeat user on 27 August 2011, 10:50i växjö när jag träna utomhus har vi ett 1000m bana med bojar varje 200m med hjälp av GPS. sedan är det 200m ut till första boj och ca 275 till kanten från siste boj.
men jag forfarande inte simma ofta mer än 400m utan att kolla på klockan. jag vet att
i växjö när jag träna utomhus har vi ett 1000m bana med bojar varje 200m med hjälp av GPS. sedan är det 200m ut till första boj och ca 275 till kanten från siste boj.
men jag forfarande inte simma ofta mer än 400m utan att kolla på klockan. jag vet att
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 12:31Superbra tips! Tackar!
Superbra tips! Tackar!
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 20:26Emil, vilka tävlingar kör du?
Horla (och Stockholm tror jag) är de enda som tillåter det du skriver om?
Emil, vilka tävlingar kör du?
Horla (och Stockholm tror jag) är de enda som tillåter det du skriver om?
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 21:59eftersom jag tävla inte så mycket OW och har inte börjat med tri tävling ännu jag kan bara jämnför med att simma 800 eller 1500 i bassäng.
jag simmade siste 1500m på 20:00.36 de siste 0.36s bli jag lite sur för...men i 2013 kommer jag simma detta igen o
eftersom jag tävla inte så mycket OW och har inte börjat med tri tävling ännu jag kan bara jämnför med att simma 800 eller 1500 i bassäng.
jag simmade siste 1500m på 20:00.36 de siste 0.36s bli jag lite sur för...men i 2013 kommer jag simma detta igen o
Quote from Funbeat user on 31 August 2011, 22:02Det är ingen drafting i Stockholm.
Det är ingen drafting i Stockholm.