Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 12:13Frågan var väl ändå HUR man ska träna simning, inte varför? Tycker att tråden gått över till fel ämne
Frågan var väl ändå HUR man ska träna simning, inte varför? Tycker att tråden gått över till fel ämne
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 14:23OK, åter till ämnet.
Som gammal simmare med dåtida specialitet 400 och 1500 fritt gissar jag att den träning jag ägnade mig åt då - och som vi i princip kör i SCT numera också - kan vara relevant.
I princip all simträning är på något sätt intervallbaserad
OK, åter till ämnet.
Som gammal simmare med dåtida specialitet 400 och 1500 fritt gissar jag att den träning jag ägnade mig åt då - och som vi i princip kör i SCT numera också - kan vara relevant.
I princip all simträning är på något sätt intervallbaserad
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 16:39Tack, Stefan. Intressant att läsa om ert upplägg!
Hur mycket tränade ni andra simsätt än frisim? Eller är det mer på en "lägre" nivå man gör det?
Tack, Stefan. Intressant att läsa om ert upplägg!
Hur mycket tränade ni andra simsätt än frisim? Eller är det mer på en "lägre" nivå man gör det?
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 18:58jag hållar med stefan. och har även startat en tråd där folk kan ger förlsag till olika tränings pass
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=984630
och en pyramid är något vi ska köra imorgon 100-200-300-400-400-300-200-100 men då göra vi l
jag hållar med stefan. och har även startat en tråd där folk kan ger förlsag till olika tränings pass
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=984630
och en pyramid är något vi ska köra imorgon 100-200-300-400-400-300-200-100 men då göra vi l
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 19:00Jenny: jag träna mer medley och bröstsim under höst och vinter än frisim. men även de som träna med mig simma medley och ibland kör vi series där man få inte simma frisim. vi snitta 4000m för en 90min pass och mellan 2500-3000m på en 60min pass men då
Jenny: jag träna mer medley och bröstsim under höst och vinter än frisim. men även de som träna med mig simma medley och ibland kör vi series där man få inte simma frisim. vi snitta 4000m för en 90min pass och mellan 2500-3000m på en 60min pass men då
Quote from Funbeat user on 2 September 2011, 20:46En annan behöver lite vetenskaplig logisk förklaring. Varför behöver man träna något annat än crawl?
Man blir ju bra på det man tränar på normalt sett. 🙂
Och nåt annat än crawl ägnar man sig ju inte åt på tävlingar.
En annan behöver lite vetenskaplig logisk förklaring. Varför behöver man träna något annat än crawl?
Man blir ju bra på det man tränar på normalt sett. 🙂
Och nåt annat än crawl ägnar man sig ju inte åt på tävlingar.
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 07:24Tack, Ryan 🙂
Tack, Ryan 🙂
Quote from Funbeat user on 3 September 2011, 07:41Att träna andra simsätt än crawl ökar vattenvanan och vattenkänslan. Sen tycker koardinationen och kroppskontrollen ökar just för att man får pröva mer ovana rörelser i vattnet än vanligt.
Att träna andra simsätt än crawl ökar vattenvanan och vattenkänslan. Sen tycker koardinationen och kroppskontrollen ökar just för att man får pröva mer ovana rörelser i vattnet än vanligt.