Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimbyxor i Göteborg
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter en lång lunchpromenad med fyra sportaffärsbesök i centrala Göteborg är jag något frustrerad. Utbudet var magert. Den enda simbyxa som fanns var Speedo Endurance.

Är det nån vänlig själ som vet var man kan hitta andra simbyxor i Göteborg?

Vad menar du med simbyxor? Menar du riktiga som inte är badshorts?
För småkillar finns det såna på ställen som H&M och Pop ... Pop tror jag inte har för vuxna men H&M _kan_ ha, sedan kan du testa
http://timarco.se/default.aspx
Annars har jag ju inte en s

Jag menar riktiga simbyxor. Såna som Therese Alshammar skulle haft om hon varit man. 😉

Kanske nån som simmar och kommer från Göteborg vet mer?

Har inte simmat i Göteborg, men finns det ingen shop vid t.ex. Valhallabadet? Det skulle inte förvåna mig.

Jomen såna för barn finns lite varstans i vanliga affärer för kläder även om de kanske inte är "Alshammarkvalitet", och en del på timarco och liknande, men annars är Speedo dominerande vad det verkar, det är det enda märket jag sett säljs på badhusen öht

Japp, dom har en shop på Valhalla, men urvalet var inget vidare. Typ en modell som verkade vara ett billighetsalternativ som passar till panikköp om man glömt sina egna.

Jag har handlat på vanliga sportaffärer i Göteborg tidigare men mina två senaste par (Speedo) köpte jag på "mässan" i samband med Vansbrosimningen 2005.
Jag skulle tippa att Stadium XXL kan vara det bästa alternativet i Göteborgstrakten.

Det blev ett par Speedo till slut.

Orkar inte leta mera och dom verkar helt okej.

Det blev några märkta endurance, väl? De andra har en förmåga att lösas upp om man simmar i simhallar med dem.

Japp, Endurance står det på aktern.

Provade dom i sötvatten igår och i klorvatten idag. Funkade bra.

Påverkade tyvärr inte min crawlteknik till det bättre. Hade hoppats det skulle gå lite lättare, men det märktes ingen skillnad alls. 😉

12