Quote from Guest on 17 November 2011, 21:31Ha-ha. Trodde läkaren skojade med mig. Men han påstod igår att jag har simmaröron. Har ju hört talas om blomkålsöron men inte detta.
Någon annan som haft simmaröron? (rätta namnet är extern otit)
Handlar alltså om ett eksem som framträder i hörselgången.
Ha-ha. Trodde läkaren skojade med mig. Men han påstod igår att jag har simmaröron. Har ju hört talas om blomkålsöron men inte detta.
Någon annan som haft simmaröron? (rätta namnet är extern otit)
Handlar alltså om ett eksem som framträder i hörselgången.
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 21:41Det finns ju öronproppar som är som en silikonmassa som du trycker fast utanför hörselgången, det borde väl funka?
Jag har för mig att det är dessa som jag testat http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varui
Det finns ju öronproppar som är som en silikonmassa som du trycker fast utanför hörselgången, det borde väl funka?
Jag har för mig att det är dessa som jag testat http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varui
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 22:12Om inte vatten i öronen rinner ur direkt så har man med största sannolik vaxproppar, som sväller upp av vattnet som kommer in i öronen när man simmar, då känns det som att vattnet inte rinner ut. Köp revaxör på apoteket, funkar inte det så gå till vårdcen
Om inte vatten i öronen rinner ur direkt så har man med största sannolik vaxproppar, som sväller upp av vattnet som kommer in i öronen när man simmar, då känns det som att vattnet inte rinner ut. Köp revaxör på apoteket, funkar inte det så gå till vårdcen
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 22:13Har också dessa i när jag simmar i öppet vatten. Fungerar perfekt.
Funkar också mot fruns snarkningar.
Rekommenderas.
Har också dessa i när jag simmar i öppet vatten. Fungerar perfekt.
Funkar också mot fruns snarkningar.
Rekommenderas.
Quote from Funbeat user on 17 November 2011, 22:48Ulf A, vatten som inte rinner ut och vax var ju nu inte problemet. Har småungar så Revaxören är framme annars ändå hemma, fast inte på mig.
Tobias, ska testa apotekets silikon. Tack för tips. Tror att jag får börja med simmössa för att vara säker på att
Ulf A, vatten som inte rinner ut och vax var ju nu inte problemet. Har småungar så Revaxören är framme annars ändå hemma, fast inte på mig.
Tobias, ska testa apotekets silikon. Tack för tips. Tror att jag får börja med simmössa för att vara säker på att
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 06:59jag kan inte simma med öronskydd känns obehaglig. jag kan inte äns simma med badmössa drag ner över öron.
men då få gånger jag har har "swimmers ear" har jag använt en hårfön för att hjälpa torka.
jag tror vi även har något form av "sprit" örondroppar
jag kan inte simma med öronskydd känns obehaglig. jag kan inte äns simma med badmössa drag ner över öron.
men då få gånger jag har har "swimmers ear" har jag använt en hårfön för att hjälpa torka.
jag tror vi även har något form av "sprit" örondroppar
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 08:06Inte själv, men Lillan drog på sig det under sommarens simskola, då blev det badmössa och kur, vilket hjälpte, nu under höstlovet körde hon ner huvudet i badkaret och lyckades få ont i örat igen (ny kur), så nu ska hon ha öronproppar om hon badar i badka
Inte själv, men Lillan drog på sig det under sommarens simskola, då blev det badmössa och kur, vilket hjälpte, nu under höstlovet körde hon ner huvudet i badkaret och lyckades få ont i örat igen (ny kur), så nu ska hon ha öronproppar om hon badar i badka
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 11:17Terracortril är det första som dyker upp i tanken.
Terracortril är det första som dyker upp i tanken.
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 12:09Simmar alltid med öronproppar, använder den här varianten i mjuk silikondeg som man själv formar och trycker fast. Fungerar perfekt. Alla andra varianter som man trycker in i örat som jag provat har skavt och gjort ont.
Simmar alltid med öronproppar, använder den här varianten i mjuk silikondeg som man själv formar och trycker fast. Fungerar perfekt. Alla andra varianter som man trycker in i örat som jag provat har skavt och gjort ont.
Quote from Funbeat user on 18 November 2011, 13:32Jag har haft både det där Terracortril och simmar med de där silikon öronproppar som jag formar själv....alltid med öronproppar!
sen borde man inte simma om man är en anings förklyd sa läkaren till mig....
Jag har haft både det där Terracortril och simmar med de där silikon öronproppar som jag formar själv....alltid med öronproppar!
sen borde man inte simma om man är en anings förklyd sa läkaren till mig....