Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag studerar på Lund Universitet och håller på med en undersökning som kartlägger folks vanor att skydda sina öron vid simning. Aktiva simmares vanor är av största intresse.

https://www.surveymonkey.com/s/JBH6J2B

Enkäten tar runt 1 minut att geno

Done

hej!

jag har nu svaret din enkät och vill ger bara lite "simmare" feedback.

"under ett ÅR hur ofta simma du
0-20
20+"

som simmare skulle jag gärna ser att du hade

hur ofta simma du
0-1 ggr/vecka
2-3ggr/vecka
4-5ggr/vecka
5+ggr/vecka

om du måste har

Fast undersökningens syfte är ju inte att kartlägga hur mycket folk simmar, utan vilka vanor de har att skydda sina öron vid simning.

Eftersom en delfråga gäller om man är en aktiv simmare och tränar - och tävlar - tycker jag absolut det är relevant att ha synpunkter på frågan om hur ofta man simmar. Enligt min mening kan man inte påstå att man är aktiv simmare inom träning och tävling

@markus:
ja det stämmer, men om du simma 5 ggr om året är det inte säkert du skydda dig mot något. du kanske simma bröstsim med huvud upp hela tiden.

Simma de 5ggr om vecka så kanske du skydda dig.

simma du 30min en gång om året kanske du inte skydda di

Som tillägg till mina enkätsvar kan jag också efter Ryans synpunter ge lite mer detaljerad information om mina erfarenheter.
Jag tävlingssimmade aktivt mellan ungefär 12 och 20 års ålder utan några problem med öronen och utan att använda proppar. Hade sen

Eftersom rubriken är "Användande av öronpropp hos aktiva simmare" så tycker jag absolut att intervallet för bad/sim frekvensen behöver ökas. Som någon skrivit ovan så kan man knappast kalla sig för aktiv simmare med 20 tillfällen/år.

Nu är ju den här undersökningen/enkäten Anders Hanssons och han har utformat den efter sina behov utifrån undersökningen. Vill vi andra "experter" göra en annan undersökning med alla tips vi kommer med, så är det upp till var och en.

Väl mött // jofo

"Aktiva simmares vanor är av största intresse."

Min feedback var till Anders som en aktiva simmare vanor. Han få göra vad han vill med detta. Tycker han att hans original enkät är bra för hans undersökning få han behålla den.

Men efter han läser min f