Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonSimteknik - Total immersion
You need to log in to create posts and topics.

Tjenare!

Tänkte försöka mig på lite triathlon till sommaren. Springa och cykla har jag gjort tidigare och hyfsad koll på. Däremot simningen är väl sådär...

Självlärd på crawl, så det finns säkerligen en del att jobba på. Tänkte jag skulle börja gå på li

Även om jag simma inte enl TI tycker jag den är bättre att lära ut simning till vuxen än vanlig crawlkurs särskild om man är inte vatten våna.

För mig som nybörjarsimmare så tycker jag TI är överlägset bäst.

Jag tycker inte det ena behöver utesluta det andra, ibland kan det bli lite sektkänsla över Total Immersion. 😉 Jag tycker TI är väldigt bra för balans och känsla i vattnet, men gillar att även instrueras av klassiskt skolade simmare. 🙂

Tackar ödmjukast för synpunkterna. Provade köra ett pass i bassäng där jasg försökte mig på TI, gick kanske något långsammare men förvånansvärt vad otrött jag blev, kände aldrig något behov av att stanna och vila, samt problemet med sjunkande ben var som

av det lite jag förstå om TI så kommer farten med teknik och styrka.

Du få hitta bättre grep i vatten, bättre balans och sedan en effektiv benspark.

för att har koll på din utveckling oavsett vilket simteknik man lära kan du räkna antal armtag per 25

Jag är riktig gammal simmare (slutade aktivt 1986) och har återupptagit tränandet igen från 2013. Sen ett halvår ligger en del av min träning med A-K enligt TI-principer.
För mig ger det en ordentlig rörighet i huvudet där jag fått ifrågasätta många av mi

nu blir jag oxå förvirrad.. jag är inte simmare, jag har blivit lärd för 25 år sedan men det hjälper föga idag. jag kontaktade TI coacher men jag upplevde systemet som extremt dyrt och pengadrivet, jag fick ingen bra känsla så jag valde en traditionell co

Jag gick aldrig kursen, var bara på en introduktionen. Kan däremot konstatera att kursen var betydligt dyrare än de som simklubben håller i. Jag har däremot läst och kollat en del videos och försökt anamma konceptet. Kört 4 pass nu (fortfarande på egen ha

Hej. Intressant diskussion. Började med klubbsim 2003, lärde mig medley efter ett par år hyfsat. 2013 testade jag en helg TI-träning med A-K, har sedan dess varit helt såld på denna teknik. Har gått en helgkurs till med Terry L i örebro förra året. Har an