Quote from Guest on 16 January 2015, 11:54Tjenare!
Tänkte försöka mig på lite triathlon till sommaren. Springa och cykla har jag gjort tidigare och hyfsad koll på. Däremot simningen är väl sådär...
Självlärd på crawl, så det finns säkerligen en del att jobba på. Tänkte jag skulle börja gå på li
Tjenare!
Tänkte försöka mig på lite triathlon till sommaren. Springa och cykla har jag gjort tidigare och hyfsad koll på. Däremot simningen är väl sådär...
Självlärd på crawl, så det finns säkerligen en del att jobba på. Tänkte jag skulle börja gå på li
Quote from Funbeat user on 16 January 2015, 12:04Även om jag simma inte enl TI tycker jag den är bättre att lära ut simning till vuxen än vanlig crawlkurs särskild om man är inte vatten våna.
Även om jag simma inte enl TI tycker jag den är bättre att lära ut simning till vuxen än vanlig crawlkurs särskild om man är inte vatten våna.
Quote from Funbeat user on 16 January 2015, 21:38För mig som nybörjarsimmare så tycker jag TI är överlägset bäst.
För mig som nybörjarsimmare så tycker jag TI är överlägset bäst.
Quote from Funbeat user on 17 January 2015, 19:03Jag tycker inte det ena behöver utesluta det andra, ibland kan det bli lite sektkänsla över Total Immersion. 😉 Jag tycker TI är väldigt bra för balans och känsla i vattnet, men gillar att även instrueras av klassiskt skolade simmare. 🙂
Jag tycker inte det ena behöver utesluta det andra, ibland kan det bli lite sektkänsla över Total Immersion. 😉 Jag tycker TI är väldigt bra för balans och känsla i vattnet, men gillar att även instrueras av klassiskt skolade simmare. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 January 2015, 01:12Tackar ödmjukast för synpunkterna. Provade köra ett pass i bassäng där jasg försökte mig på TI, gick kanske något långsammare men förvånansvärt vad otrött jag blev, kände aldrig något behov av att stanna och vila, samt problemet med sjunkande ben var som
Tackar ödmjukast för synpunkterna. Provade köra ett pass i bassäng där jasg försökte mig på TI, gick kanske något långsammare men förvånansvärt vad otrött jag blev, kände aldrig något behov av att stanna och vila, samt problemet med sjunkande ben var som
Quote from Funbeat user on 27 January 2015, 08:05av det lite jag förstå om TI så kommer farten med teknik och styrka.
Du få hitta bättre grep i vatten, bättre balans och sedan en effektiv benspark.
för att har koll på din utveckling oavsett vilket simteknik man lära kan du räkna antal armtag per 25
av det lite jag förstå om TI så kommer farten med teknik och styrka.
Du få hitta bättre grep i vatten, bättre balans och sedan en effektiv benspark.
för att har koll på din utveckling oavsett vilket simteknik man lära kan du räkna antal armtag per 25
Quote from Funbeat user on 27 January 2015, 10:09Jag är riktig gammal simmare (slutade aktivt 1986) och har återupptagit tränandet igen från 2013. Sen ett halvår ligger en del av min träning med A-K enligt TI-principer.
För mig ger det en ordentlig rörighet i huvudet där jag fått ifrågasätta många av mi
Jag är riktig gammal simmare (slutade aktivt 1986) och har återupptagit tränandet igen från 2013. Sen ett halvår ligger en del av min träning med A-K enligt TI-principer.
För mig ger det en ordentlig rörighet i huvudet där jag fått ifrågasätta många av mi
Quote from Funbeat user on 2 February 2015, 15:51nu blir jag oxå förvirrad.. jag är inte simmare, jag har blivit lärd för 25 år sedan men det hjälper föga idag. jag kontaktade TI coacher men jag upplevde systemet som extremt dyrt och pengadrivet, jag fick ingen bra känsla så jag valde en traditionell co
nu blir jag oxå förvirrad.. jag är inte simmare, jag har blivit lärd för 25 år sedan men det hjälper föga idag. jag kontaktade TI coacher men jag upplevde systemet som extremt dyrt och pengadrivet, jag fick ingen bra känsla så jag valde en traditionell co
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 16:51Jag gick aldrig kursen, var bara på en introduktionen. Kan däremot konstatera att kursen var betydligt dyrare än de som simklubben håller i. Jag har däremot läst och kollat en del videos och försökt anamma konceptet. Kört 4 pass nu (fortfarande på egen ha
Jag gick aldrig kursen, var bara på en introduktionen. Kan däremot konstatera att kursen var betydligt dyrare än de som simklubben håller i. Jag har däremot läst och kollat en del videos och försökt anamma konceptet. Kört 4 pass nu (fortfarande på egen ha
Quote from Funbeat user on 3 February 2015, 22:29Hej. Intressant diskussion. Började med klubbsim 2003, lärde mig medley efter ett par år hyfsat. 2013 testade jag en helg TI-träning med A-K, har sedan dess varit helt såld på denna teknik. Har gått en helgkurs till med Terry L i örebro förra året. Har an
Hej. Intressant diskussion. Började med klubbsim 2003, lärde mig medley efter ett par år hyfsat. 2013 testade jag en helg TI-träning med A-K, har sedan dess varit helt såld på denna teknik. Har gått en helgkurs till med Terry L i örebro förra året. Har an