Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningSimtips till en amatör
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

Jag simmar bara vanligt bröstsim och på rygg ibland. Jag gjorde min första km häromdan. Förut har jag bara simmat 500 m men nu ville jag utnyttja träningstiden lite bättre.

Jag tänker så här: jag vill simma en timme åt gången. Hur långt skulle jag

Vad är din mål? Vill du bara simma bröst och eller rygg på 60mim? Och vet hur långt du skulle kunna klara?

Jag är helt emot att bara simma 40-60min på ett streck men 2km bröst på en timme skulle jag tror är en rimlig mål

Tack för svaret! Ja helst skulle jag vilja lära mig att crawla... Men jag saknar nån i bekantskapskresten som kan lära ut sånt. Men annars är väl målet försöka simma så långt som möjligt på en timme...

Ok. Utan en chans att lära crawl och med din målsättning här kommer en plan

När du simma bröstsim köra mellan 200-400m och sedan vila genom att köra en 50-100ryggsim

Under tiden du simma bröst försöka glida efter varje benspark med armarna framför dug o

Wow! Bra tips Ryan, jag fatta inte riktigt... På 25 m Bröst - hur många armtag tar du man?

Mellan 5-8 bero på hur långt jag simma under vatten vid start. Men på en 200 kommer jag upp till 10-12 och jag tappa teknik om jag simma snabbt.

Ok, men inte bara 3 ;-)?

Haha nej inte bara 3...

Om man vill vara sin egen lärare och lära sig crawla finns det mycket på Youtube. Sök till exempel på Total Immersion så finns både demos, föreläsningar och övningar. 'Freestyle swimming drills' kan också vara värt att söka på.

Du ska träna mer intervaller och sparka hårdare med benen.

12