Quote from Guest on 23 July 2012, 11:32Jag försöker köra 1 pass i veckan med frisim
Har mål att minst göra 1000m per pass och då enbart frisimmande, men pga att d är ening få pass så känns d aldrig lätt...
blir att jag kör 100m (25m bassäng) första 50 brukar jag ha ett bra flyt, men 75 - 100
Jag försöker köra 1 pass i veckan med frisim
Har mål att minst göra 1000m per pass och då enbart frisimmande, men pga att d är ening få pass så känns d aldrig lätt...
blir att jag kör 100m (25m bassäng) första 50 brukar jag ha ett bra flyt, men 75 - 100
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 11:42Ja, fenor är bra att träna med då och då, för att få in känslan i kickarna, hitta vattenläget eller simulera fart. Men man skall se fenorna som ett komplement och inte använda dem för mycket, då kan det bli så att man blir beroende av fenorna för att simm
Ja, fenor är bra att träna med då och då, för att få in känslan i kickarna, hitta vattenläget eller simulera fart. Men man skall se fenorna som ett komplement och inte använda dem för mycket, då kan det bli så att man blir beroende av fenorna för att simm
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 14:04Jag skulle inte rekommendera dig att simma med fenor! då du i dagsläget inte orkar simma så långt. Risken med att simma med fenorna är att du tappar din teknik fast du klarar simma längre. Vilket i slutändan blir att du tränar med dålig teknik...
Så ha t
Jag skulle inte rekommendera dig att simma med fenor! då du i dagsläget inte orkar simma så långt. Risken med att simma med fenorna är att du tappar din teknik fast du klarar simma längre. Vilket i slutändan blir att du tränar med dålig teknik...
Så ha t
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 17:20Jag ser det som så att redskap (fenor, simdynor, plattor, osv) kan vara till god hjälp för att lära in ett moment eller rörelse, så att man får en känsla för hur det skall kännas när man gör rätt. Viktigt är dock att man vet hur redskapet skall användas o
Jag ser det som så att redskap (fenor, simdynor, plattor, osv) kan vara till god hjälp för att lära in ett moment eller rörelse, så att man får en känsla för hur det skall kännas när man gör rätt. Viktigt är dock att man vet hur redskapet skall användas o
Quote from Funbeat user on 23 July 2012, 22:10att använda platta vid benspark är ok. Snorkel kan även vara ett bra hjälpmedel för att kunna fokusera på teknik och slappna av med andningen, men resten är helt överflödigt i början!
Sen vet jag inte vad du grundar din åsikt på Iceman!? Du har ju ännu
att använda platta vid benspark är ok. Snorkel kan även vara ett bra hjälpmedel för att kunna fokusera på teknik och slappna av med andningen, men resten är helt överflödigt i början!
Sen vet jag inte vad du grundar din åsikt på Iceman!? Du har ju ännu
Quote from Funbeat user on 24 July 2012, 08:40Jag skulle korta ner sträckorna som Lars sa. Kanske är läge för att simma 25:or till och med.
Sen om man ska använda fenor eller inte skulle jag vilja se personen i fråga om det skulle passa att träna med eller utan. Går inte att säga över internet.
Jag skulle korta ner sträckorna som Lars sa. Kanske är läge för att simma 25:or till och med.
Sen om man ska använda fenor eller inte skulle jag vilja se personen i fråga om det skulle passa att träna med eller utan. Går inte att säga över internet.
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 10:09Hmmm... Måste säga att din sista komentar Lars egentligen var onödig. Eldar bara på ett redan uttjatat ämne.
Hmmm... Måste säga att din sista komentar Lars egentligen var onödig. Eldar bara på ett redan uttjatat ämne.
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 15:22Thomas (t+)
Thomas (t+)
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 15:53Jag använder emellanåt hjälpmedel för simträning, fenor, paddlar, platta etc. Då endast efter instruktion av kunnig person. Själv är jag blåbär på simteknik.
Orken att simma långt fick jag av........ just det, träning....Gneta, gneta och lite mer gnet, t
Jag använder emellanåt hjälpmedel för simträning, fenor, paddlar, platta etc. Då endast efter instruktion av kunnig person. Själv är jag blåbär på simteknik.
Orken att simma långt fick jag av........ just det, träning....Gneta, gneta och lite mer gnet, t
Quote from Funbeat user on 25 July 2012, 20:56Leif, ligger du och gnetar långa sträckor? Då skulle jag verkligen rekommendera att köra intervaller.
Leif, ligger du och gnetar långa sträckor? Då skulle jag verkligen rekommendera att köra intervaller.