Quote from Guest on 14 January 2013, 21:54Tjena
Fick paddlar av min polare och kommer även att få en dolme. Jag simtränade när jag var yngre så jag har prövat detta förut så jag har koll på hur jag ska träna med dem. Det jag undrar är om jag inför olympiska distansen vinner mycket på att träna m
Tjena
Fick paddlar av min polare och kommer även att få en dolme. Jag simtränade när jag var yngre så jag har prövat detta förut så jag har koll på hur jag ska träna med dem. Det jag undrar är om jag inför olympiska distansen vinner mycket på att träna m
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 22:04simning med paddlar kan var bra så länge axlar klara av ansträning. Men få man ont i axlar kan det ta länge innan man kan simträna igen. så ta det lungt i början.
200 sedan 400m och jobba upp till 800m i en lugn tempo. jag känner till bara en galna sim
simning med paddlar kan var bra så länge axlar klara av ansträning. Men få man ont i axlar kan det ta länge innan man kan simträna igen. så ta det lungt i början.
200 sedan 400m och jobba upp till 800m i en lugn tempo. jag känner till bara en galna sim
Quote from Funbeat user on 14 January 2013, 22:24Tack som vanligt för hjälpen =)
Tack som vanligt för hjälpen =)
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 09:36Instämmer i stort med Ryan - var lite försiktig med mängden paddelträning, särskilt i början. Men jag vill även tillägga att det kan vara KUL att köra med paddlar och dolme eftersom i alla fall jag normalt kan hålla lite högre fart över en längre sträcka
Instämmer i stort med Ryan - var lite försiktig med mängden paddelträning, särskilt i början. Men jag vill även tillägga att det kan vara KUL att köra med paddlar och dolme eftersom i alla fall jag normalt kan hålla lite högre fart över en längre sträcka
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 11:09det är som Stefan säg att simma med dolme göra att man simma mer som man skulle simma med våtdräkt. jag gillar att simma arm, men jag orka inte simma alla arm series med paddlar. Men vi har en i Växjö som inte bli påverkade av det och han klara 10km simn
det är som Stefan säg att simma med dolme göra att man simma mer som man skulle simma med våtdräkt. jag gillar att simma arm, men jag orka inte simma alla arm series med paddlar. Men vi har en i Växjö som inte bli påverkade av det och han klara 10km simn
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 11:28"paddlar också tvinga dig att simma rätt. slarva man med hand dragning under vatten det känns som man ska tappa paddeln."
Det är därför jag förordar paddlar som inte sitter fast runt handleden. Då känner man när man drar fel mycket lättare.
"paddlar också tvinga dig att simma rätt. slarva man med hand dragning under vatten det känns som man ska tappa paddeln."
Det är därför jag förordar paddlar som inte sitter fast runt handleden. Då känner man när man drar fel mycket lättare.
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 11:38🙂 jag har gummiband runt fingrar, pek- och ringfinger. det är precis som du säg Niclas. har man band runt handled är det lätt att man släpna av att drag arm bakåt och händerna göra inte sitt jobb
🙂 jag har gummiband runt fingrar, pek- och ringfinger. det är precis som du säg Niclas. har man band runt handled är det lätt att man släpna av att drag arm bakåt och händerna göra inte sitt jobb
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 16:45Skaderisken är uppenbar om man har band runt handleden och gör draget fel.
Skaderisken är uppenbar om man har band runt handleden och gör draget fel.
Quote from Funbeat user on 15 January 2013, 22:58Jag som inte kan voltvända tycker vändningarna är jobbiga med paddlar och dolme.
I vanliga fall brukar jag greppa tag i kanten på bassängen när jag vänder, men det går ju inte med paddlarna på.
Får lära mig vända helt enkelt.
Jag som inte kan voltvända tycker vändningarna är jobbiga med paddlar och dolme.
I vanliga fall brukar jag greppa tag i kanten på bassängen när jag vänder, men det går ju inte med paddlarna på.
Får lära mig vända helt enkelt.
Quote from Funbeat user on 16 January 2013, 08:36@Jörgen
Lite OT men att voltvända med dolme brukar för mig resultera i att den åker åt något annat håll, jag vet.. det saknas träning (H)
@Jörgen
Lite OT men att voltvända med dolme brukar för mig resultera i att den åker åt något annat håll, jag vet.. det saknas träning (H)