Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 11:35bra med xtra sidoreflexer på framgaffel och sadelstolpe och korg om hjulen skulle lossna i mörkret och trilla av precis innan en korsning...
bra med xtra sidoreflexer på framgaffel och sadelstolpe och korg om hjulen skulle lossna i mörkret och trilla av precis innan en korsning...
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 12:24Fredrik: är det inte bättre att ha grönt på vänster och rött på höger handtag så att det blir tydligt att man inte är en båt?
Fredrik: är det inte bättre att ha grönt på vänster och rött på höger handtag så att det blir tydligt att man inte är en båt?
Quote from j sollerman on 24 September 2009, 12:32Ride of Dopecykel (t+)
Ride of Dopecykel (t+)
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 12:34Fredrik: Sant, det kan ju vara oerhört svårt att avgöra annars. Men jag som cyklar off road kan ju hamna lite varstans och vill inte riskera väjningskonflikter med sjöfolket.
Fredrik: Sant, det kan ju vara oerhört svårt att avgöra annars. Men jag som cyklar off road kan ju hamna lite varstans och vill inte riskera väjningskonflikter med sjöfolket.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 13:12Tack för alla vettiga svar......Not...
Tack för alla vettiga svar......Not...
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 13:53En fördel är minskat underhåll.
Det knakar i knäna i uppförsbackarna och i nerförsbackarna snurrar benen så fort att det luktar bränd höftkula 😀
En fördel är minskat underhåll.
Det knakar i knäna i uppförsbackarna och i nerförsbackarna snurrar benen så fort att det luktar bränd höftkula 😀
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 13:58Inte heller jag kommer med nån direkt input i denna nåt OTdominerande tråd men ändå.
Är en single speed det samma som fixed? Nåt som jag inte riktigt förstår vitsen med, det känns nästan vansinnigt och livsfarligt. Jag såg det första gången i den där Per
Inte heller jag kommer med nån direkt input i denna nåt OTdominerande tråd men ändå.
Är en single speed det samma som fixed? Nåt som jag inte riktigt förstår vitsen med, det känns nästan vansinnigt och livsfarligt. Jag såg det första gången i den där Per
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 14:06Single och fixed är inte samma. Frihjulsfunktionen gör att man kan svänga hårdare. En del kör fixie utan vanliga bromsar.
Single och fixed är inte samma. Frihjulsfunktionen gör att man kan svänga hårdare. En del kör fixie utan vanliga bromsar.
Quote from Lena O on 24 September 2009, 15:18Är du sugen på att testa fixie kan du köpa en bakhjul som du kan vända på.
En sida är fixed, den andra är inte det.
Är du sugen på att testa fixie kan du köpa en bakhjul som du kan vända på.
En sida är fixed, den andra är inte det.
Quote from Funbeat user on 24 September 2009, 22:35Mmm... har läst endel på sidan det tipsades om här uppe och blivit mycket klokare!
Mmm... har läst endel på sidan det tipsades om här uppe och blivit mycket klokare!