Quote from Guest on 21 April 2013, 09:48Jag var ute på min första lite längre runda igår. 4e gången jag cyklar på cykeln. en cyclocross. Allt känns bra, och rundan 2,5mil igår kändes bra hela vägen. Det enda som kändes sista 5km var lite i nacke och axlar, men mest ömt baken! MEN de enda som g
Jag var ute på min första lite längre runda igår. 4e gången jag cyklar på cykeln. en cyclocross. Allt känns bra, och rundan 2,5mil igår kändes bra hela vägen. Det enda som kändes sista 5km var lite i nacke och axlar, men mest ömt baken! MEN de enda som g
Quote from Berit Bengtson on 21 April 2013, 09:58http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtret till Google Chrome:
https://chrome.google.com/webstore/search/funbeat
htt
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtret till Google Chrome:
https://chrome.google.com/webstore/search/funbeat
htt
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 12:56Min erfarenhet, som nyligen nybörjare på cykling, var att cykelbyxornas funktion inte är att skydda sittbenen, utan snarare de ömtåliga mjukdelarna, så att säga. Därför tror jag inte att det är cykelbyxornas "fel" att du får ont i sittbenen.
Visst hade d
Min erfarenhet, som nyligen nybörjare på cykling, var att cykelbyxornas funktion inte är att skydda sittbenen, utan snarare de ömtåliga mjukdelarna, så att säga. Därför tror jag inte att det är cykelbyxornas "fel" att du får ont i sittbenen.
Visst hade d
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 17:09Tyngden ska tas upp av sittknölarna och inget annat. Om de inte gör det, får man problem med skav både här och där...
Ont i knölarna tror jag mest beror på ovana. Med tiden bör det släppa.Observera att en mjukare sadel eller använda sittskydd inte är nå
Tyngden ska tas upp av sittknölarna och inget annat. Om de inte gör det, får man problem med skav både här och där...
Ont i knölarna tror jag mest beror på ovana. Med tiden bör det släppa.
Observera att en mjukare sadel eller använda sittskydd inte är nå
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 02:08Ny cykel: bikefit om du är seriös.
Sadel orginal? ej säkert den passar din kroppsform eller cykelstil.Dock för tidigt utifrån antal mil för din del att säga något om sadelns vara/icke vara.
Tänk på sadel pos skall i inställningsfas vara horisontel, ny
Ny cykel: bikefit om du är seriös.
Sadel orginal? ej säkert den passar din kroppsform eller cykelstil.
Dock för tidigt utifrån antal mil för din del att säga något om sadelns vara/icke vara.
Tänk på sadel pos skall i inställningsfas vara horisontel, ny
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 09:07Många svar som skjuter brett här 😉
Så länge det bara är sittknölarna som är ömma, i synnerhet om du inte cyklat mycket på ett tag eller har väldigt mjuk sadel annars, tycker jag att du ska härda ut ett litet tag till och se om det inte ger sig. Ömmar d
Många svar som skjuter brett här 😉
Så länge det bara är sittknölarna som är ömma, i synnerhet om du inte cyklat mycket på ett tag eller har väldigt mjuk sadel annars, tycker jag att du ska härda ut ett litet tag till och se om det inte ger sig. Ömmar d
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2013, 09:19Som Kristian säger, min artikel är ENBART grunden, för den som inte vet alls hur det ska vara. Sen går det att finslipa på det där i evigheter.
Hoppas verkligen inte att du har underbyxor under cykelbyxorna?
Som Kristian säger, min artikel är ENBART grunden, för den som inte vet alls hur det ska vara. Sen går det att finslipa på det där i evigheter.
Hoppas verkligen inte att du har underbyxor under cykelbyxorna?
Quote from Mattias Johansson on 22 April 2013, 09:24"Skär" det i sittknölarna så är det fel sadel. Det har jag ett klart obehagligt minne från när jag letade runt.
Annars som tidigare inlägg säger så tar det lite tid.
Har jag gjort en längre tids uppehålll Ett halvår eller mer så räknar jag med 50 mil inna
"Skär" det i sittknölarna så är det fel sadel. Det har jag ett klart obehagligt minne från när jag letade runt.
Annars som tidigare inlägg säger så tar det lite tid.
Har jag gjort en längre tids uppehålll Ett halvår eller mer så räknar jag med 50 mil inna
Quote from Funbeat user on 22 April 2013, 10:19Bruse: Vad har eventuella underbyxor att göra med ömhet? Skavsår köper om man har problem med sånt jag men ömhet?
PS. Jag vet att ämnet varit uppe förut men jag förstår fortfarande inte hur du tänker 😉
Bruse: Vad har eventuella underbyxor att göra med ömhet? Skavsår köper om man har problem med sånt jag men ömhet?
PS. Jag vet att ämnet varit uppe förut men jag förstår fortfarande inte hur du tänker 😉
Quote from Rasmus Olsson on 22 April 2013, 10:36Alla små detaljer ger tillsammans stora problem. Det går att bli öm av skavsår. Så vad är det för konstigt att ställa frågan?
Alla små detaljer ger tillsammans stora problem. Det går att bli öm av skavsår. Så vad är det för konstigt att ställa frågan?