Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 18:59Hej.
Jag tror inte heller att den där Biltemas pump med 5 Bar kvalificerar sig som en riktig högtryckstvätt och att den därmed skulle utgöra något större problem. Nu vet jag inte vad det är för tryck i vattenslangen. Men jag tror nog att det är liknande
Hej.
Jag tror inte heller att den där Biltemas pump med 5 Bar kvalificerar sig som en riktig högtryckstvätt och att den därmed skulle utgöra något större problem. Nu vet jag inte vad det är för tryck i vattenslangen. Men jag tror nog att det är liknande
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 21:22Exakt, lagom är bäst. Här nere i Skåne finns så många
som kör traktor på EU-bidrag att vägbanan stundom har mer
gemensamt med åkrarna vid sidan av vägen än med asfalt.
(Leriga traktordäck lämnar rejält med lera på vägbanan).Att försöka torka bort den re
Exakt, lagom är bäst. Här nere i Skåne finns så många
som kör traktor på EU-bidrag att vägbanan stundom har mer
gemensamt med åkrarna vid sidan av vägen än med asfalt.
(Leriga traktordäck lämnar rejält med lera på vägbanan).
Att försöka torka bort den re
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 21:41Jag sköljer av min hojj efter varje runda. Jag bor i lägenhet och nere på gården finns ett uttag till trädgårdsslang. Jag har med mig en nyckel till att sätta på vattnet när jag cyklar.
Eftersom vaktmästaren tar in föreningens slang på höst och vinter s
Jag sköljer av min hojj efter varje runda. Jag bor i lägenhet och nere på gården finns ett uttag till trädgårdsslang. Jag har med mig en nyckel till att sätta på vattnet när jag cyklar.
Eftersom vaktmästaren tar in föreningens slang på höst och vinter s
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 22:22Det som en skal passe seg for, er å ikke bruke for sterke avfettningsmidler, i forbindelse med høgtrykk.
Selv om de fleste lager er såkalte "lukkede", er fortsatt ikke kasetten det. og den vil tørke opp i frinavet.(Fordel i -5-15*c) Ellers ikke ønsklig.
Det som en skal passe seg for, er å ikke bruke for sterke avfettningsmidler, i forbindelse med høgtrykk.
Selv om de fleste lager er såkalte "lukkede", er fortsatt ikke kasetten det. og den vil tørke opp i frinavet.(Fordel i -5-15*c) Ellers ikke ønsklig.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 09:26Tur att jag har vaxat racern inför säsongen.(H)
Tur att jag har vaxat racern inför säsongen.(H)
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:12Det där har jag funderat lite på... är det en bra ide att vaxa sin cykel så att den blir lättare att hålla ren ?
Det där har jag funderat lite på... är det en bra ide att vaxa sin cykel så att den blir lättare att hålla ren ?
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:16Vaxar du inte finracern? Hellre det än vaxa benen. De ska rakas med hyvel.
Vaxar du inte finracern? Hellre det än vaxa benen. De ska rakas med hyvel.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 10:33Jag har inte fått min racer än så jag har inte haft chansen, om den kommer innan vägarna är bara så har jag god tid på mig att vaxa och fixa.
Jag har inte fått min racer än så jag har inte haft chansen, om den kommer innan vägarna är bara så har jag god tid på mig att vaxa och fixa.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 12:00Hej Thomas.
"Det där har jag funderat lite på... är det en bra ide att vaxa sin cykel så att den blir lättare att hålla ren ?"
Ja det är en bra ide, tycker jag och självklar vaxar jag min cykel/ram.
Vänligen
P.
Hej Thomas.
"Det där har jag funderat lite på... är det en bra ide att vaxa sin cykel så att den blir lättare att hålla ren ?"
Ja det är en bra ide, tycker jag och självklar vaxar jag min cykel/ram.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 18:04Jag tvättar vintercykeln EN gång på våren ( sanerar). Jag tror inte att man skall vårda ihjäl prylarna 😉
Racern vaxar jag dock. Torkar av den med svamp och trasa när den blir smutsig
Jag tvättar vintercykeln EN gång på våren ( sanerar). Jag tror inte att man skall vårda ihjäl prylarna 😉
Racern vaxar jag dock. Torkar av den med svamp och trasa när den blir smutsig