Quote from Guest on 6 April 2009, 14:10Hej!
Jag har nu bestämt mig för att börja löpa. Jag har sportat aktivt i ungefär 2 och ett halvt år nu, men har aldrig riktigt hållit på med konditionsträning (idiotiskt av mig).
Mitt mål är att kunna springa en halv mil varje dag (målet är alltså själv
Hej!
Jag har nu bestämt mig för att börja löpa. Jag har sportat aktivt i ungefär 2 och ett halvt år nu, men har aldrig riktigt hållit på med konditionsträning (idiotiskt av mig).
Mitt mål är att kunna springa en halv mil varje dag (målet är alltså själv
Quote from Camilla Höög on 6 April 2009, 14:20Om du inte sprungit tidigare så ska du ta det lugnt. Kroppen behöver vänja sig vid den nya belastningen långsamt.
Om jag skulle börja springa nu så skulle jag börja med att köra en testrunda i lugnt tempo och se hur mycket jag orkar och hur det känns. Nä
Om du inte sprungit tidigare så ska du ta det lugnt. Kroppen behöver vänja sig vid den nya belastningen långsamt.
Om jag skulle börja springa nu så skulle jag börja med att köra en testrunda i lugnt tempo och se hur mycket jag orkar och hur det känns. Nä
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 14:27Ska du träna vrje dag så tycker jag att du ska kolla upp vad som pågår i gruppen FunBeat Streak Runners....En härlig blandning av gamla rävar samt yngre foxiga typer..hehe:D
Ska du träna vrje dag så tycker jag att du ska kolla upp vad som pågår i gruppen FunBeat Streak Runners....En härlig blandning av gamla rävar samt yngre foxiga typer..hehe:D
Quote from Camilla Höög on 6 April 2009, 14:30Om du verkligen vill köra varje dag direkt så ta en kortare distans och ett lugnt tempo med inslag av gång om det behövs. En sträcka som känns lagom. Den ökar du sedan när det känns lättare och lättare.
Om du verkligen vill köra varje dag direkt så ta en kortare distans och ett lugnt tempo med inslag av gång om det behövs. En sträcka som känns lagom. Den ökar du sedan när det känns lättare och lättare.
Quote from Funbeat user on 6 April 2009, 14:58Anmäl dig till ett lopp som ligger 6 månader framåt i tiden. Efter ett par månader kommer du ha en bra målbild av vad du bör ha som tidsmål.
Det ger grymt bra motivering och draghjälp i att genomföra de där träningspassen som det är svårt att ta sig öve
Anmäl dig till ett lopp som ligger 6 månader framåt i tiden. Efter ett par månader kommer du ha en bra målbild av vad du bör ha som tidsmål.
Det ger grymt bra motivering och draghjälp i att genomföra de där träningspassen som det är svårt att ta sig öve
Quote from Bjarne Lewin on 6 April 2009, 15:10Jag använde mig av denna när jag började springa.
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=926&a=1255
Man behöver dock inte börja ända från början. Är du van vid gruppträning så har du antagligen sprungit lite under uppmjukningen och nervarvningen. I så fall
Jag använde mig av denna när jag började springa.
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=926&a=1255
Man behöver dock inte börja ända från början. Är du van vid gruppträning så har du antagligen sprungit lite under uppmjukningen och nervarvningen. I så fall
Quote from Funbeat user on 7 April 2009, 00:42Emil....nu har du fått två bra länkar å en massa bra råd.....Kuta nu ett tag efter dom å så hörs vi av i morgon...typ??!!??:D
Emil....nu har du fått två bra länkar å en massa bra råd.....Kuta nu ett tag efter dom å så hörs vi av i morgon...typ??!!??:D