Quote from Rasmus Olsson on 15 February 2013, 11:17Bra där! Har en Merida CX 3 som är min arbetshäst, pendlar på vintern, kör på grusväg, slänger på pakethållare på sommaren och cykelsemesterar med 25 kg packning. Du får ju med skivbromsar, lyckos dig, som är tusen gånger bättre än cantilver, även om det
Bra där! Har en Merida CX 3 som är min arbetshäst, pendlar på vintern, kör på grusväg, slänger på pakethållare på sommaren och cykelsemesterar med 25 kg packning. Du får ju med skivbromsar, lyckos dig, som är tusen gånger bättre än cantilver, även om det
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 19:09Kul Bruse.... Jo för det är ju det där jag också tänkt använda den till att cykelsemestra.... Den väger dock 12 kg!! när jag vägde den på personvågen. Den där vikten 10,3 kg måste vara utan pedaler reflexer ringklocka samt....skivbromsarna? Nåja som jag s
Kul Bruse.... Jo för det är ju det där jag också tänkt använda den till att cykelsemestra.... Den väger dock 12 kg!! när jag vägde den på personvågen. Den där vikten 10,3 kg måste vara utan pedaler reflexer ringklocka samt....skivbromsarna? Nåja som jag s
Quote from Funbeat user on 15 February 2013, 19:12Jo och så sådana där skor att fästa i pedalerna ligger väl rätt högt på listan. är för övrigt combo pedaler vilket jag gillar. Hur mycket vinner man med sådana skor 15-20% fart??
Jo och så sådana där skor att fästa i pedalerna ligger väl rätt högt på listan. är för övrigt combo pedaler vilket jag gillar. Hur mycket vinner man med sådana skor 15-20% fart??
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 14:35Tycker jag vinner nästan 20% med klickare, men vet inte hur mycket sanning det ligger i de siffrorna. Kanske skulle testa med vanliga skor också bara för sakens skull....
Ang hjälm och andra kläder: köp för Guds skull Inget för att de kanske är snygga, k
Tycker jag vinner nästan 20% med klickare, men vet inte hur mycket sanning det ligger i de siffrorna. Kanske skulle testa med vanliga skor också bara för sakens skull....
Ang hjälm och andra kläder: köp för Guds skull Inget för att de kanske är snygga, k
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 14:52"9 Led ljus (man måste väl ha fasta ljus på cykel endast pannlampa är väl inte lagligt?) Kör annars med en helt ok ledlampa från stadium på 52lux och rödljus i nacken."
Utförsäljning av utgående modell av Philips Saferide 80 hos Rose: 425 kr!
http://www.
"9 Led ljus (man måste väl ha fasta ljus på cykel endast pannlampa är väl inte lagligt?) Kör annars med en helt ok ledlampa från stadium på 52lux och rödljus i nacken."
Utförsäljning av utgående modell av Philips Saferide 80 hos Rose: 425 kr!
http://www.
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 17:04Grattis till din nya cykel Paul! Hoppas du får många trevliga mil på den. 🙂
Listan med saker man behöver eller kan vara bra att ha kan göras oändligt lång. Ta det undan för undan.
Det viktigaste som jag skulle rangordna det är förstås:
1. hjälm på plat
Grattis till din nya cykel Paul! Hoppas du får många trevliga mil på den. 🙂
Listan med saker man behöver eller kan vara bra att ha kan göras oändligt lång. Ta det undan för undan.
Det viktigaste som jag skulle rangordna det är förstås:
1. hjälm på plat
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 20:01Finns det starkare sådana philipslampor, eller är det den som är väldigt hyllad? Tackar oavsett för tipset och lade en beställning, hoppas den kommer också och inte är slutsåld.
Finns det starkare sådana philipslampor, eller är det den som är väldigt hyllad? Tackar oavsett för tipset och lade en beställning, hoppas den kommer också och inte är slutsåld.
Quote from Rasmus Olsson on 16 February 2013, 20:04Jag cyklar inte en meter utan hjälm. Billigare och enklare livförsäkring finns inte. Se till att köpa en som sitter rätt på ditt huvud och är snygg. Skit i priset. ditt liv är värt mer än 200 kronor på Coop.
Resten kommer som det faller sig, men en fickp
Jag cyklar inte en meter utan hjälm. Billigare och enklare livförsäkring finns inte. Se till att köpa en som sitter rätt på ditt huvud och är snygg. Skit i priset. ditt liv är värt mer än 200 kronor på Coop.
Resten kommer som det faller sig, men en fickp
Quote from Berit Bengtson on 16 February 2013, 20:51Jimmy Karlsson undrade:
> Finns det starkare sådana philipslampor,
> eller är det den som är väldigt hyllad?Det finns åtminstone en Philips-lampa som är både väldigt hyllad och dessutom lyser starkare och har längre lystid.
Läs mer här:
http://www.fu
Jimmy Karlsson undrade:
> Finns det starkare sådana philipslampor,
> eller är det den som är väldigt hyllad?
Det finns åtminstone en Philips-lampa som är både väldigt hyllad och dessutom lyser starkare och har längre lystid.
Läs mer här:
http://www.fu
Quote from Funbeat user on 16 February 2013, 21:47Långt innan "Philipslampan" så kördes det många tusen mil utan problem. Det verkar mest vara oupplysta som har haft problem på pendelstråken och tror att den lampan är oundgänglig för cykelfärder.
Långt innan "Philipslampan" så kördes det många tusen mil utan problem. Det verkar mest vara oupplysta som har haft problem på pendelstråken och tror att den lampan är oundgänglig för cykelfärder.