Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSka jag träna trots smärtan?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fått problem med smärta på vänster skenben, ganska mitt på och sitter fram på insidan. Är inte så kraftigt att det inte går att springa men jag kan inte säga att det är skönt, speciellt inte i början, minskar under passet och känns i princip inte

Du skulle kunna pröva att sträcka ut framsida av underbenen. Sitt ner med underbenens framsida mot golvet, med tårna riktade bakåt. Luta dig sen bakåt tills det känns i vadernas framsida. Det finns fler stretchar men den här är enklast att förklara.
Om d

Svårt att sia om när vi inte får kika på Din träning.

Hursom, har Du det på båda underbenen? Sätter Du i hälen först när Du springer? Värmer Du upp ordentligt, dvs börjar i lugnt tempo för att sen öka?

Stefan: Tack, ska testa den strechen. Är rätt dålig på att komma ihåg att strecha öht.

Sylvia: Det är bara ena benet och jag sätter ej i hälarna först när jag springer. Är dålig på att värma upp också, enda gången jag verkligen tänker på det är när jag

Svårt att säga. Min egen regel är aldrig köra hård träning eller tävling om man har ont. Jogging fungerar vanligtvis. Sen beror det på var smärtan sitter. Om du helt säkert kan säga att det gör ont i muskeln så kan lätt träning vara ok. Om det däremot är