Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

ok nu har jag spenderat söndagen med att kolla på diverse cyklar..

dom som har varit mest intressanta tycker jag har varit en Giant Defy 2 i stl M årsmodell 2010 för 8500kr (tiagra växlar och sora bromsar)
samt en defy 1 2010 för 10500 (med 105 rakt igen

har även hittat denna.. vilka tips har ni?

http://www.bikes4yourpassion.com/detail/155841-2011-Giant-TCR-1-2011-Giant-TCR-1--31-rea

Jag har just slagit till på en Merida Cyclocross 4 på Cykelcity. Det är en cross men som jag förstår det vill du ha en racer

Merida 4 har 105-komponenter men de hade även Merida 3 som har Tiagra. Säljaren där tyckte absolut jag skulle köpa trean för den

ok låter ju intressant.. cykelcity sa du?

jo så som jag ser det letar jag efter en Tiagra 2010 cykel.. men skiljer det så pass lite som mellan de cyklar jag har hittat så verkar det som att man kan ha tur att hitta en med 105komponenter åxå.

det är därf

11 250:- gav jag för fyran. 9 000:- skulle de ha för trean.

Prisvärd med Ultegra....
http://www.bike-discount.de/shop/k94/a46885/r1-5-0.html?mfid=52
Kostar 1100 euro
Finns med 105 för 849 euro...

Är planen att ni ska hålla ihop hela vägen runt?

I annat fall kan en liggcykel vara ett bra alternativ, något snabbare om man kör solo och betydlig mer bekväm. En instegsracer som raptobike går på ca 1500 euro inkl. transport från Holland, men det finns

liggracer?

jo ja tror att tanken är att vi ska köra tillsammans.. från början var nog tanken att vi bara skulle ta oss runt men nu börjar lite tidsresonemang komma in i bilden åxå. så får se om alla vill satsa lika mkt.

vad är en ok rulltid på VR för at

Hej,

Körde sub 9 på en Focus Cyclocross (mares) med 105 komponenter.
+ ett par racerdäck bara = 11.000:- + 600:-

Tror det skulle funka lika bra med lite "sämre" komponenter beroende på ambition.

Vad som är OK första gången beror ju helt på hur mycket man cyklat innan. Om du köper din första racer nu skulle jag säga att det är ok om du kommer runt och ni lyckas hålla en någorlunda fungerande rulle.

Efteråt kan ni se vad som kan göras bättre och s

12