Quote from Guest on 5 August 2012, 20:52Jag blir galen, jag har precis haft min pulsklocka på lagning. Men idag när jag sprang, med både iphone, där jag startade funbeats app på. Och mein pulsklocka med fotsensor, så fick jag 2 helt olika km-tal..Vilken ska man lita på?
Detta enl Polarklockan:
Jag blir galen, jag har precis haft min pulsklocka på lagning. Men idag när jag sprang, med både iphone, där jag startade funbeats app på. Och mein pulsklocka med fotsensor, så fick jag 2 helt olika km-tal..Vilken ska man lita på?
Detta enl Polarklockan:
Quote from Camilla Höög on 5 August 2012, 21:02Enligt kartan på Funbeat så har du haft dålig GPS-mottagning under i alla fall första delen av passet. Den visar att du sprungit omkring i vattnet. Jag gissar att distansen är längre än vad Funbeat-appen säger, så fotsensorn har nog mer rätt här även fast
Enligt kartan på Funbeat så har du haft dålig GPS-mottagning under i alla fall första delen av passet. Den visar att du sprungit omkring i vattnet. Jag gissar att distansen är längre än vad Funbeat-appen säger, så fotsensorn har nog mer rätt här även fast
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 21:34ÅÅåå jag skulle verkligen hoppas att det är så. Men ärligt, så tycker jag att pulsklockan visar FÖR bra km, och funbeat visar FÖR dåliga km (Det bästa jag sprungit är 10km på 59.58 på blodomloppet i år..men den va tung o backig)
Men precis som du sa, så m
ÅÅåå jag skulle verkligen hoppas att det är så. Men ärligt, så tycker jag att pulsklockan visar FÖR bra km, och funbeat visar FÖR dåliga km (Det bästa jag sprungit är 10km på 59.58 på blodomloppet i år..men den va tung o backig)
Men precis som du sa, så m
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 21:48Har du kalibrerat fotsensorn med skorna?
Jag har mätt upp en sträcka på 600m med cykeldator. Den startar på min uteplats och slutar precis vid starten på elljusspåret jag ofta springer. Brukar alltid kolla så att kalibreringen stämmer när jag ändå spring
Har du kalibrerat fotsensorn med skorna?
Jag har mätt upp en sträcka på 600m med cykeldator. Den startar på min uteplats och slutar precis vid starten på elljusspåret jag ofta springer. Brukar alltid kolla så att kalibreringen stämmer när jag ändå spring
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 22:07Jag trodde jag hade gjort det, men kan ju ha gjort fel. Den fanns som en inställn i klockan som jag använde i 500m då klockan "sa till" när jag var klar, men det är klart..kan ju ha gjort fel..får kanske göra om den. Ska göra ett maxpulstest på tisdag, så
Jag trodde jag hade gjort det, men kan ju ha gjort fel. Den fanns som en inställn i klockan som jag använde i 500m då klockan "sa till" när jag var klar, men det är klart..kan ju ha gjort fel..får kanske göra om den. Ska göra ett maxpulstest på tisdag, så
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 22:19Jaa när man kaibrerar är det löparen som talar om för klockan när det gått 500m inte tvärtom =P
Sen får man räkna med att kalibrera för olika skor och komma ihåg att sätta sensorn på exakt samma plats varje gång...
Lycka till
-Jesper
Redigerat:
hitta
Jaa när man kaibrerar är det löparen som talar om för klockan när det gått 500m inte tvärtom =P
Sen får man räkna med att kalibrera för olika skor och komma ihåg att sätta sensorn på exakt samma plats varje gång...
Lycka till
-Jesper
Redigerat:
hitta
Quote from Funbeat user on 5 August 2012, 22:34Har för mig att rekommendationen är att kalibrera på minst 1000 m.
Om du kollar på ditt gps-spår så ser du att din gps inte var riktigt frisk på denna runda.Min erfarenhet av funbeat-appen: låt mobilen hitta satelliterna i lugn och ro, dvs vänta nån hal
Har för mig att rekommendationen är att kalibrera på minst 1000 m.
Om du kollar på ditt gps-spår så ser du att din gps inte var riktigt frisk på denna runda.
Min erfarenhet av funbeat-appen: låt mobilen hitta satelliterna i lugn och ro, dvs vänta nån hal
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 10:33Tack snälla ni för infon, ska fixa enl era tips på både och
/Ulrika
Tack snälla ni för infon, ska fixa enl era tips på både och
/Ulrika