Quote from Guest on 25 August 2011, 12:44hej
Mitt namn är Klas, och bor i falun. Nu är det så att jag ska lägga fram en c-uppsats på ämnet "Idrott och musik". Den är bara i planeringstadiet ännu, men den kommer att handla om vad som händer när man kombinerar musik och träning. Jag är bra intress
hej
Mitt namn är Klas, och bor i falun. Nu är det så att jag ska lägga fram en c-uppsats på ämnet "Idrott och musik". Den är bara i planeringstadiet ännu, men den kommer att handla om vad som händer när man kombinerar musik och träning. Jag är bra intress
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 12:54Lästips:
http://gih.se/Nyheter/2011/Musik-okar-prestationsformagan-vid-traning/
Lästips:
http://gih.se/Nyheter/2011/Musik-okar-prestationsformagan-vid-traning/
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 12:54Vilka frågeställningar funderar du över ?
Springer fortare med musik ?
Får det folk att träna mer ?
Blir folk snabbare mer vältränad med musik ?Om du beskriver mer vilket syfte du har med uppsatsen så tror jag du får bättre svar.
Själv springer jag ti
Vilka frågeställningar funderar du över ?
Springer fortare med musik ?
Får det folk att träna mer ?
Blir folk snabbare mer vältränad med musik ?
Om du beskriver mer vilket syfte du har med uppsatsen så tror jag du får bättre svar.
Själv springer jag ti
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 12:55Det låter som ett intressant ämne att gräva ned sig i.
Eftersom jag *inte* vill ha musik i öronen när jag springer, skulle jag gärna se att du inte glömmer detta perspektiv. Har närvaro ("mindfulness" ) i tystnad fördelar gentemot musik och distraktion,
Det låter som ett intressant ämne att gräva ned sig i.
Eftersom jag *inte* vill ha musik i öronen när jag springer, skulle jag gärna se att du inte glömmer detta perspektiv. Har närvaro ("mindfulness" ) i tystnad fördelar gentemot musik och distraktion,
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:01När jag springer långpass tycker jag att det blir jobbigt med musik i öronen under en så lång tid, men tråkigt att lyssna på mina egna tankar. Då brukar jag i stället ha en ljudbok eller sportradion i öronen.
Har jag haft mycket på jobbet vill jag inte ha
När jag springer långpass tycker jag att det blir jobbigt med musik i öronen under en så lång tid, men tråkigt att lyssna på mina egna tankar. Då brukar jag i stället ha en ljudbok eller sportradion i öronen.
Har jag haft mycket på jobbet vill jag inte ha
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:11Ledsen att tillägga att även jag aldrig använder mig av musik i örona. Ett av kroppens sinnen försvinner. Att ha musik i örona ser jag nästan som farligt i alla fall i stan bland trafik.
Ledsen att tillägga att även jag aldrig använder mig av musik i örona. Ett av kroppens sinnen försvinner. Att ha musik i örona ser jag nästan som farligt i alla fall i stan bland trafik.
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:16Lyssna på www.fysiopodden.se i avsnitt 18 tas en studie upp om musik-träning. Kanske kan ge lite uppslag!
Lycka till!
Lyssna på http://www.fysiopodden.se i avsnitt 18 tas en studie upp om musik-träning. Kanske kan ge lite uppslag!
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:32Som flera har påpekat så är det inte så att alla tycker som du. Som universitetslärare blir jag lite förskräckt över hur du redan innan du skissat på din uppsats utgår från föreställningar om "hur det är", innan du har (som det verkar) designat din forskn
Som flera har påpekat så är det inte så att alla tycker som du. Som universitetslärare blir jag lite förskräckt över hur du redan innan du skissat på din uppsats utgår från föreställningar om "hur det är", innan du har (som det verkar) designat din forskn
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:48Tips: begränsa dig lite. Du behöver ett specifikt område att undersöka, inte bara "idrott och musik". En inledande begränsning skulle kunna vara "löpning och musik".
Tips: begränsa dig lite. Du behöver ett specifikt område att undersöka, inte bara "idrott och musik". En inledande begränsning skulle kunna vara "löpning och musik".
Quote from Funbeat user on 25 August 2011, 13:58Tack för alla intressanta svar på mitt inlägg. Det var så skönt att det finns folk därute som vill hjälpa till. Jag har redan fått ett antal tips som kommer göra det lättare för mig i fortsättningen. Det jag också bra gärna ville ha, det var tips på fråge
Tack för alla intressanta svar på mitt inlägg. Det var så skönt att det finns folk därute som vill hjälpa till. Jag har redan fått ett antal tips som kommer göra det lättare för mig i fortsättningen. Det jag också bra gärna ville ha, det var tips på fråge