Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkadad!
You need to log in to create posts and topics.

För ca 3 veckor sen när jag var ute och sprang började jag få känningar i vaderna,när jag hade sprungit 30 min av 45 så började det göra rikigt ont och jag var tvungen att bryta. Det gör ont bak i vaden,på sidan, det spänner,bränner,känns tungt och som o

Ganska svårt att säga baserat på det du skriver. Kan vara överbelastning, kan vara fel skor, kan vara felaktigt underlag (=asfalt) mm

Hur mycket har du ökat din löpmängd, från X km / vecka till Y km / vecka under Z veckor lång tid? 😉

Har du rätt skor,

Jag började löpträna i april, ganska försiktigt med bara gång/jogg till en början.
I slutet av maj började jag med själva löpningen ca 3 ggr i veckan, det gick bra till en början, men sen började det göra ont i vaderna. Skulle jag ha väntat längre med att

Du skulle nog ha väntat längre innan du gick upp i antal pass per vecka, men lika stor vikt har löpmängden du fick in. Började du t.ex med 5 minuter per pass, tre gånger i veckan så är detta troligtvis inte boven.

Inlägg skulle jag inte rekommendera utan

Bra svar Jonas. Instämmer, baserat på egna erfarenheter. (t+)

Tusen tack!
Jättebra tips! Vad alla är kunniga här! kul!. Ska absolut gå till löplabbet här i veckan och kolla upp det här!

Tack!

Med visst kritiskt sinne i bagaget hoppas jag! Är själv gravt överpronerande sedan födsel och ohejdad vana. Vilket bekräftas av idrottsläkare och sjukgymnast bland annat. Men Löplabbet kom fram till att jag tvärtom supinerar....

De släpar förmodligen fr

Carin: Det är inte bara Asics som gör bra skor... Jag är snarare böjd att tycka tvärt om, visar kanske att smaken är som baken 😉

Dessutom tror/tycker jag inte att man kan skylla denna skada på skorna... Jag tror boven i dramat är en något för snabb ökni

Kalle: Jag har inte påstått att Asics endast är de som gör bra skor jag dristade mig till att påstå att de är bland det populäraste märket = de är ofta slut när du glider in i en affär och frågar efter dessa.

Jag har heller inte skyllt någon skada på sk