Quote from Guest on 5 July 2010, 16:12Hej.
Jag har problem med en av mina vader när jag löper på mjukare underlag såsom bark, gräs och lera. Det liksom "hugger" till i vaden och kan inte fortsätta löpa. Det fungerar alldeles utmärkt utan några liknande problem när jag löper på asfalt.
Någo
Hej.
Jag har problem med en av mina vader när jag löper på mjukare underlag såsom bark, gräs och lera. Det liksom "hugger" till i vaden och kan inte fortsätta löpa. Det fungerar alldeles utmärkt utan några liknande problem när jag löper på asfalt.
Någo
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 16:22Hugger det till i musklerna i underbenen eller i skelettbenen i underbenen?
Hugger det till i musklerna i underbenen eller i skelettbenen i underbenen?
Quote from Funbeat user on 14 July 2010, 22:19I musklerna i vaden.
I musklerna i vaden.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 09:24Du visar inte din träning...(H)
Skulle kunna vara sträckningar/bristningar i vadmuskeln även om jag i så fall inte förstår varför det bara händer på mjukt underlag?
Sök i så fall på t.ex. "gubbvad" & "excentriska vadhävningar" här på FB och försök avgör
Du visar inte din träning...(H)
Skulle kunna vara sträckningar/bristningar i vadmuskeln även om jag i så fall inte förstår varför det bara händer på mjukt underlag?
Sök i så fall på t.ex. "gubbvad" & "excentriska vadhävningar" här på FB och försök avgör
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 10:45Nu är den öppen...;) Ska söka på gubbvad för att lära mig mera men den trodde jag kom vid äldre åldrar...?
Nu är den öppen...;) Ska söka på gubbvad för att lära mig mera men den trodde jag kom vid äldre åldrar...?
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:37Gubbvad kan drabba tidigt... Men eftersom du springer så kort inpå utan känning så verkar det inte direkt som första gissningen att det det är en sträckning/bristning. I så fall handlar det om en ruptur som blir smärtfri på ett par dar men är svag i 2-3 v
Gubbvad kan drabba tidigt... Men eftersom du springer så kort inpå utan känning så verkar det inte direkt som första gissningen att det det är en sträckning/bristning. I så fall handlar det om en ruptur som blir smärtfri på ett par dar men är svag i 2-3 v
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:40Jag återkommer så snart jag kan förstå mig på vad det beror på... Precis som du säger kan jag efter ett par dagar ge mig ut på mina pass igen.. Dock har jag börjat fundera på om det inte är svaghet i mina vader som gör det då jag springer längre och längr
Jag återkommer så snart jag kan förstå mig på vad det beror på... Precis som du säger kan jag efter ett par dagar ge mig ut på mina pass igen.. Dock har jag börjat fundera på om det inte är svaghet i mina vader som gör det då jag springer längre och längr
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:42Här står det en hel del nyttigt:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669556Iofs om gubbvad, så om det inte är det du har är det kanske överflödigt information, men rehabövningarna kanske kan vara intressanta ändå?
Här står det en hel del nyttigt:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=669556
Iofs om gubbvad, så om det inte är det du har är det kanske överflödigt information, men rehabövningarna kanske kan vara intressanta ändå?
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:52Intressant. Tack 🙂
Intressant. Tack 🙂
Quote from Funbeat user on 25 July 2010, 11:53Va!? Det där var ju en lärare från min skola som var med i artikeln...
Va!? Det där var ju en lärare från min skola som var med i artikeln...