Quote from Guest on 4 September 2010, 21:13Jag funderar över om det finns några risker med att promenera med en sko som har mindre pronationsskydd samtidigt som jag springer med en sko som har mer pronationsskydd. Det är den senare som motsvarar mitt behov enligt senaste test på löpband (Löplabbet
Jag funderar över om det finns några risker med att promenera med en sko som har mindre pronationsskydd samtidigt som jag springer med en sko som har mer pronationsskydd. Det är den senare som motsvarar mitt behov enligt senaste test på löpband (Löplabbet
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 21:23Tyvärr svårt att säga. Det har visat sig att det inte finns någon undersökning som visar att pronationsskydd hjälper mot skador. Men det finns dåligt med bevis på motsatsen.
Här på forumet finns många som blivit bättre med pronationsskydd i skorna, och m
Tyvärr svårt att säga. Det har visat sig att det inte finns någon undersökning som visar att pronationsskydd hjälper mot skador. Men det finns dåligt med bevis på motsatsen.
Här på forumet finns många som blivit bättre med pronationsskydd i skorna, och m
Quote from Funbeat user on 4 September 2010, 21:38Dessutom så är det så att gång och löpning inte alls är samma sak så även om pronationsskydd skulle ha någon effekt vid löpning så betyder det inte att det har det när du går. Jag har inte koll på de exakta siffrorna längre men krafterna mot marken är un
Dessutom så är det så att gång och löpning inte alls är samma sak så även om pronationsskydd skulle ha någon effekt vid löpning så betyder det inte att det har det när du går. Jag har inte koll på de exakta siffrorna längre men krafterna mot marken är un
Quote from Mattias Björck on 5 September 2010, 11:08Jag antar att du inte haft pronatoinsstöd på promenadskorna tidigare. Hur har det fungerat? har du fått problem av att gå tidigare? Om du inte har det skulle jag köra på utan. Om du senare får känningar är det bara att kolla upp det då.
Jag antar att du inte haft pronatoinsstöd på promenadskorna tidigare. Hur har det fungerat? har du fått problem av att gå tidigare? Om du inte har det skulle jag köra på utan. Om du senare får känningar är det bara att kolla upp det då.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 14:26Min personliga åsikt: Om man har tillräckligt hög stegfrekevens så landar man längre fram på foten i stället för på hälen. Speciellt om man kombinerar det med skor som inte har alltför uppbyggd häl. När man landar längre fram på foten är pronation inte li
Min personliga åsikt: Om man har tillräckligt hög stegfrekevens så landar man längre fram på foten i stället för på hälen. Speciellt om man kombinerar det med skor som inte har alltför uppbyggd häl. När man landar längre fram på foten är pronation inte li
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 14:46Skorna med lite pronationsskydd (promenadskorna) är fd löparskor som har blivit lite slitna.
Skorna med lite pronationsskydd (promenadskorna) är fd löparskor som har blivit lite slitna.