Quote from Guest on 12 February 2009, 18:35Hej allihopa!
Jag har tack vare Funbeat börjat träna väldigt mycket mer än innan. Det gäller ju att inte vara sämre än sina träningskompisar 🙂Förut tränade jag ungefär 2h 3 ggr i veckan. Nu blir det 2-3h 5ggr i veckan. (Mest löpning men också en del s
Hej allihopa!
Jag har tack vare Funbeat börjat träna väldigt mycket mer än innan. Det gäller ju att inte vara sämre än sina träningskompisar 🙂
Förut tränade jag ungefär 2h 3 ggr i veckan. Nu blir det 2-3h 5ggr i veckan. (Mest löpning men också en del s
Quote from Camilla Höög on 12 February 2009, 18:45Stretcha förebyggande mot löparknä.
Stretcha förebyggande mot löparknä.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 18:46Carina min nya vän.!?
Menar du att du tränar typ löpning upp till 2 timmar kanske 3 dagar i veckan....Har inte riktigt koll på vad du menar med typ H för timmar å så det där med 2-4. Men jag ska oxså erkänna att jag är urdålig på det nya å då säger man ga
Carina min nya vän.!?
Menar du att du tränar typ löpning upp till 2 timmar kanske 3 dagar i veckan....Har inte riktigt koll på vad du menar med typ H för timmar å så det där med 2-4. Men jag ska oxså erkänna att jag är urdålig på det nya å då säger man ga
Quote from Galderma Fritidsförening on 12 February 2009, 22:05Jag skulle föreslå bra och noggrann uppvärmning och stretching.
Jag skulle föreslå bra och noggrann uppvärmning och stretching.
Quote from Funbeat user on 12 February 2009, 22:30Balansövningar och enkel styrketräning för benen, plus det som de andra svarat.
Balansövningar och enkel styrketräning för benen, plus det som de andra svarat.
Quote from Catharina Brattlin on 12 February 2009, 22:57Carin, "2-3h 5ggr i veckan" ger ju tio-femton timmars träning/v!?!
Jag skulle vara noga med att lägga in rena vilodag/dagar varje vecka och även viloperioder då och då för att kroppen ska kunna återhämta sig OCH superkompensera. Ordentligt med mat och br
Carin, "2-3h 5ggr i veckan" ger ju tio-femton timmars träning/v!?!
Jag skulle vara noga med att lägga in rena vilodag/dagar varje vecka och även viloperioder då och då för att kroppen ska kunna återhämta sig OCH superkompensera. Ordentligt med mat och br
Quote from Funbeat user on 13 February 2009, 15:33Tack alla för tipsen!!
Självklart är uppvärmning och stretching mycket viktigt.. (Har gått mycket på yoga och gör fortfarande det en gång i veckan så jag är mycket väl medveten om hur mycket man faktiskt behöver stretcha..) Men räcker det verkligen för a
Tack alla för tipsen!!
Självklart är uppvärmning och stretching mycket viktigt.. (Har gått mycket på yoga och gör fortfarande det en gång i veckan så jag är mycket väl medveten om hur mycket man faktiskt behöver stretcha..) Men räcker det verkligen för a
Quote from Camilla Höög on 13 February 2009, 16:10Det viktigaste för att inte dra på sig några skador är att öka långsamt. Visst du kan säkert bli tokbra på 1 år, men risken för överbelastningsskador ökar. Kroppen måste hinna anpassa sig till längre sträckor, högre hastighet, längre tid etc.
Det viktigaste för att inte dra på sig några skador är att öka långsamt. Visst du kan säkert bli tokbra på 1 år, men risken för överbelastningsskador ökar. Kroppen måste hinna anpassa sig till längre sträckor, högre hastighet, längre tid etc.
Quote from Funbeat user on 13 February 2009, 19:28Jag vill nog inte svara dig så här i FunBeat direkt typ...!
Du kan läsa om mig i den där floppen typ "mer om mig" å så vill du ha mina ärliga svar och analyser plus tips så finns jag på k.astrom@bahnhof.se...vill tipsa plus hjälpa//Kjell.
Jag vill nog inte svara dig så här i FunBeat direkt typ...!
Du kan läsa om mig i den där floppen typ "mer om mig" å så vill du ha mina ärliga svar och analyser plus tips så finns jag på k.astrom@bahnhof.se...vill tipsa plus hjälpa//Kjell.