Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

I Skatås X-Trail är det bara du mot naturen.
Det enda ljud som hörs är fågelkvitter och din egen andhämtning.
Nu får du betalt för all träning du lagt ner, eller straffas för bristen på dito.
Lidingöloppet har sin fruktade Aborrbacke - X-trail har Getrygg

Jag har haft en tävling som hette Salomon X-Trail med samma start upp för brudare backen och sedan via. Getryggen. Det känns lite halvsnott. eller en ren tillfällighet kanske.

Bjarne

Tyvärr så slutade ju Salomon X-trail att arrangeras. Det var en kul tävling med bra bandragning. Till slut så orkade vi inte vänta på att den skulle arrangeras igen så någon tog helt enkelt och gjorde en ny liknande tävling.

Bjarne kanske kan återuppta traditionen, ev. med ny sponsor? 🙂

Vad kul! Jag och min man var anmälda till Salomon X-trail året då det ställdes in. Vi blev besvikna, men vi stack iväg och sprang rakt över Ugglemossen (heter den väl) på egen hand och oj vad kul det var! Går Skatås X-trail där också?

Som jag minns det så avgjordes det en gång ett Salomon X-trail i Skatås 2007 arrangerat av Ski&Run (dvs Biskopsgårdens Cykel & Sport).
2008 på våren lovade jag en av arrangörerna att hjälpa till med tidtagningen vid den andra upplagan, det hade strulat l

Om bansträckningen är den samma och namnet snarlikt så är det nog lite snott tycker jag. Att Ski&Run inte meddelade i god tid att de inte klarade av att arrangera ett lopp är riktigt dåligt. Jag har inga ambitioner att ta patent på ett lopp eller namn, me

Angående bansträckningen så är den inte alls samma som tidigare år då det var annan arrangör.

Banan är riktigt fin och såklart hård och tuff. Se gärna filmen http://www.youtube.com/skatasxtrail

ett mosspris och bergspris! Kul, hur fick ni den idén?

ett mosspris och bergspris! Kul, hur fick ni den idén?