Quote from Guest on 13 March 2010, 00:30Har problem med mina 2140skor. Jag får skoskav på tårna vid längre pass. Det knepiga är att skavet sitter i princip under stortån. Jag känner att sulan är väldigt mjuk under tån. Finn det något trick att "styva "upp sulan under tån? Har provat med tunnare
Har problem med mina 2140skor. Jag får skoskav på tårna vid längre pass. Det knepiga är att skavet sitter i princip under stortån. Jag känner att sulan är väldigt mjuk under tån. Finn det något trick att "styva "upp sulan under tån? Har provat med tunnare
Quote from Catharina Brattlin on 13 March 2010, 00:40Jag har förpassat mina Asics 2140 till grillskohyllan efter bara drygt 5 månaders användning. 😉
Har Du skav, testa att använda lite tjockare löparstrumpor. Jag använde bl a Asics egna löparstrumpor och nu senast Nike Dri Fit. Funkade bra mot blåsor, som
Jag har förpassat mina Asics 2140 till grillskohyllan efter bara drygt 5 månaders användning. 😉
Har Du skav, testa att använda lite tjockare löparstrumpor. Jag använde bl a Asics egna löparstrumpor och nu senast Nike Dri Fit. Funkade bra mot blåsor, som
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 07:58Det finns en strumpa från bola som är som en dubbelstrumpa. då sker friktionen mellan tyglagerna istället för tyg-hud. kanske kan vara något. finns på Löplabbet.
finns också som en deo, (body glide) som man kan applicera på huden för att förhindra blåsor
Det finns en strumpa från bola som är som en dubbelstrumpa. då sker friktionen mellan tyglagerna istället för tyg-hud. kanske kan vara något. finns på Löplabbet.
finns också som en deo, (body glide) som man kan applicera på huden för att förhindra blåsor
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 16:17Tackar nu har jag något att börja med. Annars blir det promenadskor av 2140 skorna.
Stenis
Tackar nu har jag något att börja med. Annars blir det promenadskor av 2140 skorna.
Stenis
Quote from Funbeat user on 13 March 2010, 21:12Du kan ju alltid prova den enkla lösningen att dra på lite kirurgtejp på utsatta tår. Jag kör alltid med tejp på stor- och pektår när jag åker långt på längdskidor, annars får jag oundvikligen skavsår under tårna.
/F
Du kan ju alltid prova den enkla lösningen att dra på lite kirurgtejp på utsatta tår. Jag kör alltid med tejp på stor- och pektår när jag åker långt på längdskidor, annars får jag oundvikligen skavsår under tårna.
/F
Quote from Funbeat user on 14 March 2010, 21:14Hihi det får jag också av mina 2140! Hurra för dessa toppenskor!
Hihi det får jag också av mina 2140! Hurra för dessa toppenskor!