Quote from Guest on 25 March 2011, 08:57Jag har fått ett gigantiskt skavsår på insidan av foten. Det är mina inlägg som bråkar med mig. De har en kant som ger skavsår. Jag har varit och justerat inläggen en gång men det verkar inte hjälpa.
Inser nu att det kommer ta ett tag innan det läker oc
Jag har fått ett gigantiskt skavsår på insidan av foten. Det är mina inlägg som bråkar med mig. De har en kant som ger skavsår. Jag har varit och justerat inläggen en gång men det verkar inte hjälpa.
Inser nu att det kommer ta ett tag innan det läker oc
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:07Är skavsåren inte för gigantiska funkar compeed skavsårsplåster att springa med tycker jag. Tror aldrig jag kom till rätta med skavsåren i fotvalvet som du beskriver, slutade använda inläggen innan foten blev hård nog.
Är skavsåren inte för gigantiska funkar compeed skavsårsplåster att springa med tycker jag. Tror aldrig jag kom till rätta med skavsåren i fotvalvet som du beskriver, slutade använda inläggen innan foten blev hård nog.
Quote from Elias Engqvist on 25 March 2011, 09:10Då jag fick inlägg så spang jag med dom en vecka ung. sen på första långpasset började dom ska ordentligt. Då tog jag ut dom och använde dom sen bara då jag inte sprang.
Då jag fick inlägg så spang jag med dom en vecka ung. sen på första långpasset började dom ska ordentligt. Då tog jag ut dom och använde dom sen bara då jag inte sprang.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:14Drog på mig 2 stora blodblåsor på hälarna under ett långpass för ett par veckor sedan. När de var tömda och med Compeed på hälarna. Sprang jag knappt 2 dygn senare igen.
Drog på mig 2 stora blodblåsor på hälarna under ett långpass för ett par veckor sedan. När de var tömda och med Compeed på hälarna. Sprang jag knappt 2 dygn senare igen.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 09:45Vad har du för skor?
Asics? Låga fotvalv?
De skapar skavsår på insida fot...
Sömmen för deras Logga sitter inte bra för fötterna...
Vad har du för skor?
Asics? Låga fotvalv?
De skapar skavsår på insida fot...
Sömmen för deras Logga sitter inte bra för fötterna...
Quote from Linnea Persson on 25 March 2011, 10:09Jag får "alltid" skavsår, jag brukar tejpa fötterna på de ställena jag råkar ut för sånt. Hur länge du ska vänta är ganska svårt att säga, det är nog bara att plåstra/tejpa och testa.
Jag får "alltid" skavsår, jag brukar tejpa fötterna på de ställena jag råkar ut för sånt. Hur länge du ska vänta är ganska svårt att säga, det är nog bara att plåstra/tejpa och testa.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 11:22Jag har sprungit problemfritt med en Compeed över ett elakt skavsår. Med en smula försiktighet satt Compeeden kvar i veckovis, och såret läkte fint och ostört under den.
SportSlick lär vara bra som förebyggande. Och bra strumpor, naturligtvis.
Jag har sprungit problemfritt med en Compeed över ett elakt skavsår. Med en smula försiktighet satt Compeeden kvar i veckovis, och såret läkte fint och ostört under den.
SportSlick lär vara bra som förebyggande. Och bra strumpor, naturligtvis.
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 11:35Bästa är väl egentligen att dra på sig så mycket skavsår så ofta det går. Då skapar huden förtjockningar och du får titanhälar. Men det är ganska smärtsamt..
Bästa är väl egentligen att dra på sig så mycket skavsår så ofta det går. Då skapar huden förtjockningar och du får titanhälar. Men det är ganska smärtsamt..
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 15:27Det brukar gå bra att springa bort skavsår i hålfoten med compeed på.
Förebyggande fungerar det bra att smörja in fötterna innan pass med vaselin eller vanlig fotkräm.
Jag slutade använda mina inlägg pga skavsår men jag får ofta skavsår av skor som är hög
Det brukar gå bra att springa bort skavsår i hålfoten med compeed på.
Förebyggande fungerar det bra att smörja in fötterna innan pass med vaselin eller vanlig fotkräm.
Jag slutade använda mina inlägg pga skavsår men jag får ofta skavsår av skor som är hög
Quote from Funbeat user on 25 March 2011, 16:07Fick skavsår under tårna på förra helgens långpass, hur man nu kan få det?
Jag har dock inte provat att springa efteråt för jag blev förkyld någon dag senare... :@
Fick skavsår under tårna på förra helgens långpass, hur man nu kan få det?
Jag har dock inte provat att springa efteråt för jag blev förkyld någon dag senare... :@