Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tack för alla svar!

Förtydligande: det handlar om knäSKYDD, dvs sådana här: http://www.sportaid.se/vulkan-knaeskydd-patella-p-759

Hur ska man då göra? Fungerar det bra med nåt linimentaktigt? 🙂

Jag hade ont i knäna. Läste ett inlägg av David som gick ut på att Speedplay pedaler var bra för oss knäsvaga.

Bytte till Speedplay Zero och har inte haft problem sedan dess.

Se över dina pedaler och hur det är inställda.

Ett fett lager vaselin, och då blir knäna vattentäta på köpet.

Martin : Vulkan er -inte - lemplig til sykling, de er for stive. De er lavet som støtte til håndballspillere.

Kjøp knikkers, eller løse ben, løse kne i lykra. Så klipper du foten av et par tynne ulstrymper og tar over knærne, under knikersen, det funker

Har också haft problem med högerknä, gjorde som Daniel och testade Davids tips med Speedplay pedaler. Problemet är helt borta.

Daniel R: He-He- Jeg har også brukt den forklaringen hjemme, når jeg "må" ha noget nytt og bedere. 😀

Tja, pedaler kan jag smyga in i huset i bakfickan.

Men det blev inte så svårt hemma hos oss. Standardmått och liknande på cyklar har ändrats så mycket ("standard" ... finns inte i cykelvärlden) att jag inte kan få tag i reservdelar längre. Och gör man de

Måste också rekommendera Speedplay, har visserligen bara kört SPD en kort period innan jag fick mina Speedplay Zero så jag har inte mest att jämföra med.

12