Quote from Guest on 24 May 2015, 08:20Hej!
Jag behöver råd. Köpte för ett halvår sedan ett par nya skor. Gillar dem väldigt mycket och dem fungerar utmärkt. Bortsett från en liten, men ack så jobbig detalj. Min högra stortå går petar ut lite åt vänster på ett ställe. Denna lilla yta/knöl lig
Hej!
Jag behöver råd. Köpte för ett halvår sedan ett par nya skor. Gillar dem väldigt mycket och dem fungerar utmärkt. Bortsett från en liten, men ack så jobbig detalj. Min högra stortå går petar ut lite åt vänster på ett ställe. Denna lilla yta/knöl lig
Quote from Funbeat user on 24 May 2015, 08:30Det finns filtringar som har hjälpt mig men de tar lite plats i skon. http://www.apotea.se/hansaplast-filtringar-20-st
Det finns filtringar som har hjälpt mig men de tar lite plats i skon. http://www.apotea.se/hansaplast-filtringar-20-st
Quote from Funbeat user on 24 May 2015, 12:00Om sko och fot inte passar ihop kanske man kan modifiera skon i stället? Kanske klippa bort lite av sulan eller öppna upp ovandelen lite?
Men risken är ju att du förvärrar det hela, och du har väl inte planerade långpass den här veckan att testa på?
Ett
Om sko och fot inte passar ihop kanske man kan modifiera skon i stället? Kanske klippa bort lite av sulan eller öppna upp ovandelen lite?
Men risken är ju att du förvärrar det hela, och du har väl inte planerade långpass den här veckan att testa på?
Ett
Quote from Funbeat user on 24 May 2015, 14:11Håller helt och hållet med Mister Blister.
Om frågan är om foten eller skon ska ta stryk så är svaret enkelt - skon. Det är ingen skönhetstävling att springa så det gör inget om man moddar skorna lite.
Sedan flera år har alla mina skor jag använder på
Håller helt och hållet med Mister Blister.
Om frågan är om foten eller skon ska ta stryk så är svaret enkelt - skon. Det är ingen skönhetstävling att springa så det gör inget om man moddar skorna lite.
Sedan flera år har alla mina skor jag använder på
Quote from Funbeat user on 24 May 2015, 20:12Låter som du ska modifiera skon.
Alternativ två tejp, leukoplast. sätt på kvällen innan lopp och klipp bort alla veck. Risken är att om tejpen lossnar knöglar det sig ännu värre i skon och skapar obehag.
Alternativ tre, sportslick. Använd mycket. Funkar a
Låter som du ska modifiera skon.
Alternativ två tejp, leukoplast. sätt på kvällen innan lopp och klipp bort alla veck. Risken är att om tejpen lossnar knöglar det sig ännu värre i skon och skapar obehag.
Alternativ tre, sportslick. Använd mycket. Funkar a
Quote from Funbeat user on 2 June 2015, 07:41Hej på er!
Tack så mycket för samtliga tips!
Kan nu meddela att loppet gick bra. Jag chansade och satte på ett compeed som faktiskt hjälpte hela loppet.
Att springa med compeed håller dock inte i längden så nu blir det till att köpa nya skor igen 🙂
Hej på er!
Tack så mycket för samtliga tips!
Kan nu meddela att loppet gick bra. Jag chansade och satte på ett compeed som faktiskt hjälpte hela loppet.
Att springa med compeed håller dock inte i längden så nu blir det till att köpa nya skor igen 🙂