Quote from Guest on 27 April 2010, 12:23Har en cube wls gtc road..
Cyklar till jobbet tre mil tor och har gjort det knappt tre veckor. Nu lägger bromsen an på framhjulet liksom. Kan det va så att hjulet redan har blivit skevt?? Hur mycket tåler dom? vad kostar det i så fall att fixa det tro? Ka
Har en cube wls gtc road..
Cyklar till jobbet tre mil tor och har gjort det knappt tre veckor. Nu lägger bromsen an på framhjulet liksom. Kan det va så att hjulet redan har blivit skevt?? Hur mycket tåler dom? vad kostar det i så fall att fixa det tro? Ka
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 12:33Antar att du kanske redan kollat detta men kan det vara så att bromsen kärvar, dvs inte går tillbaka fullt efter att du har bromsat? Hände mig förra veckan. Rengöra och smörja var medicinen för mig.
Antar att du kanske redan kollat detta men kan det vara så att bromsen kärvar, dvs inte går tillbaka fullt efter att du har bromsat? Hände mig förra veckan. Rengöra och smörja var medicinen för mig.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 12:47Första fria servicen brukar innefatta justeringar.
Första fria servicen brukar innefatta justeringar.
Quote from Camilla Höög on 27 April 2010, 12:57Ligger bromsen an hela tiden eller skrapar det i då och då?
Om det är då och då så låter det som att hjulet är skevt och behöver riktas.
Om det är hela tiden så kan du justera ut bromsklossen lite. Testa först att bara loss hjulet, sätta fast det igen och
Ligger bromsen an hela tiden eller skrapar det i då och då?
Om det är då och då så låter det som att hjulet är skevt och behöver riktas.
Om det är hela tiden så kan du justera ut bromsklossen lite. Testa först att bara loss hjulet, sätta fast det igen och
Quote from Anders Wallerstedt on 27 April 2010, 14:52Har du haft loss hjulet? (punka, ...)
Lossa hjulet och tillse att det kommer rakt i ramen.
Har du haft loss hjulet? (punka, ...)
Lossa hjulet och tillse att det kommer rakt i ramen.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 18:45En bra cykelmek kan justera hjulet snabbt. Det kanske går på ett par hundralappar. Om cykeln är ny bör handlaren fixa det gratis.
Det är tyvärr inte alls ovanligt att hjulen på en ny cykel behöver justeras efter några mil.
En bra cykelmek kan justera hjulet snabbt. Det kanske går på ett par hundralappar. Om cykeln är ny bör handlaren fixa det gratis.
Det är tyvärr inte alls ovanligt att hjulen på en ny cykel behöver justeras efter några mil.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 20:01Det var på ett (1) specifikt ställe som det tog i. Men nu när jag cyklat hem 1,5 mil så är det borta igen verkar det som... Jag har importerat cykeln så det ingår nog ingen service o så...
Det var på ett (1) specifikt ställe som det tog i. Men nu när jag cyklat hem 1,5 mil så är det borta igen verkar det som... Jag har importerat cykeln så det ingår nog ingen service o så...
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 20:11Med en dåres envishet hävdar jag att man ska kunna meka själv med cyklarna, även om jag har hela Fredrikshof mot mig i den frågan..
Att rikta hjul att lite knepigt men man kommer snabbt på hur man ska göra.
Lite tips på vägen: http://www.frilufts.se/upp
Med en dåres envishet hävdar jag att man ska kunna meka själv med cyklarna, även om jag har hela Fredrikshof mot mig i den frågan..
Att rikta hjul att lite knepigt men man kommer snabbt på hur man ska göra.
Lite tips på vägen: http://www.frilufts.se/upp
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 20:19Det finns massor av cykelhandlare som vill meka med cyklar.
Det finns massor av cykelhandlare som vill meka med cyklar.
Quote from Funbeat user on 27 April 2010, 20:55Importerad eller inte så håller jag med David. Nu är det ju ingen racer min dotter har men hennes "kompisar" hade gjort processen kort med en av fälgarna. En timme senare var det som nytt för en ringa peng.
Importerad eller inte så håller jag med David. Nu är det ju ingen racer min dotter har men hennes "kompisar" hade gjort processen kort med en av fälgarna. En timme senare var det som nytt för en ringa peng.