Quote from Funbeat user on 30 September 2014, 21:23En skillnad med 810 mot 800 är (tror jag) att 810 kan koppla sig mot en smartphone via Bluetooth och kan då automatiskt ladda upp sina data, även medan man kör så att dom där hemma kan följa. Plus att den kan hämta ner väderinfo från mobilen.
En skillnad med 810 mot 800 är (tror jag) att 810 kan koppla sig mot en smartphone via Bluetooth och kan då automatiskt ladda upp sina data, även medan man kör så att dom där hemma kan följa. Plus att den kan hämta ner väderinfo från mobilen.
Quote from Berit Bengtson on 30 September 2014, 22:00Peter Eriksson undrade:
> Vilken modell har du?Jag har en Edge 1000 och hade tidigare en Edge 705
Det finns även en Edge 800 i familjen som jag använder en hel del,
eller åtminstone gjorde jag det innan jag köpte min Edge 1000.Men 2kSEK för en Edge 80
Peter Eriksson undrade:
> Vilken modell har du?
Jag har en Edge 1000 och hade tidigare en Edge 705
Det finns även en Edge 800 i familjen som jag använder en hel del,
eller åtminstone gjorde jag det innan jag köpte min Edge 1000.
Men 2kSEK för en Edge 80
Quote from Funbeat user on 1 October 2014, 12:04Jag håller med. Det är ett mycket bra pris för en Edge 800. Sådana erbjudanden kan mycket väl vara tidsbegränsad. Jag köpte min tillsammans med kadens/hastighetssensor för ungefär så mycket (2.400), men veckan efter så var priset upp över en tusenlapp ige
Jag håller med. Det är ett mycket bra pris för en Edge 800. Sådana erbjudanden kan mycket väl vara tidsbegränsad. Jag köpte min tillsammans med kadens/hastighetssensor för ungefär så mycket (2.400), men veckan efter så var priset upp över en tusenlapp ige
Quote from Funbeat user on 1 October 2014, 12:25Har man mobilen bara för att synka med Garmin så är inte gps påslaget på mobilen och då håller batteriet mycket längre. Min gamla iPhone4 håller ju utan problem för en 5 timmars tur med Spårvägen, och det med gps aktivt och både Strava och Endomondo i gån
Har man mobilen bara för att synka med Garmin så är inte gps påslaget på mobilen och då håller batteriet mycket längre. Min gamla iPhone4 håller ju utan problem för en 5 timmars tur med Spårvägen, och det med gps aktivt och både Strava och Endomondo i gån
Quote from Funbeat user on 1 October 2014, 13:10Wiggle tycks just nu vara billigast på både 810 och 1000.
Någon som vet om dom är pålitliga?
Hur funkar garanti och service om man köper från utländsk webshop?
Wiggle tycks just nu vara billigast på både 810 och 1000.
Någon som vet om dom är pålitliga?
Hur funkar garanti och service om man köper från utländsk webshop?
Quote from Berit Bengtson on 1 October 2014, 14:03Som jag redan har skrivit:
Edge 810 är inte intressant, åtminstone är merpriset för den för högt jmf med Edge 800.
Vad gäller spårningsfunktionen går den att lösa "gratis" mha av flera olika träningsappar (och en smartfåån).Kolla tex tex En
Som jag redan har skrivit:
Edge 810 är inte intressant, åtminstone är merpriset för den för högt jmf med Edge 800.
Vad gäller spårningsfunktionen går den att lösa "gratis" mha av flera olika träningsappar (och en smartfåån).
Kolla tex tex En
Quote from Funbeat user on 2 October 2014, 12:10Peter, min kortaste runda är 9 timmar, ofta över 18 timmar 🙂
Peter, min kortaste runda är 9 timmar, ofta över 18 timmar 🙂
Quote from Funbeat user on 2 October 2014, 12:12---
Edge 800 verkar även gå att köpa som komplett tränings och navigeringspaket,
GPS + pulsband + GSC10 + Garmins väg(?)karta på microSD, för endast 2299:-
---Det var ett sådant paket jag köpte (utan karta), så det kan stämma. Man är nästan frestad att
---
Edge 800 verkar även gå att köpa som komplett tränings och navigeringspaket,
GPS + pulsband + GSC10 + Garmins väg(?)karta på microSD, för endast 2299:-
---
Det var ett sådant paket jag köpte (utan karta), så det kan stämma. Man är nästan frestad att
Quote from Funbeat user on 2 October 2014, 13:16Misstänker att det kommer sitta som en irriterande gadd om jag inte köper en Edge 1000.
Misstänker att det kommer sitta som en irriterande gadd om jag inte köper en Edge 1000.
Quote from Funbeat user on 2 October 2014, 13:52Om det gör det, så är det bara därför att du har GAS (gear acquisition syndrome). Prismässigt, är det inte värt. Tänk på att du ska köpa en del extra (hastighet/kadenssensor) som kostar några hundralappar också.
Men det blir inte fel, det blir det inte.
Om det gör det, så är det bara därför att du har GAS (gear acquisition syndrome). Prismässigt, är det inte värt. Tänk på att du ska köpa en del extra (hastighet/kadenssensor) som kostar några hundralappar också.
Men det blir inte fel, det blir det inte.