Quote from Guest on 13 July 2009, 12:24Vad är det egentligen för skillnad mellan en racer och en cyklocross? Är det något annat än däcken? Jag funderar nämligen på att köpa ny cykel och har hittat en begagnad cyklocross. Men egentligen skulle jag nog vilja ha en racer.
Vad är det egentligen för skillnad mellan en racer och en cyklocross? Är det något annat än däcken? Jag funderar nämligen på att köpa ny cykel och har hittat en begagnad cyklocross. Men egentligen skulle jag nog vilja ha en racer.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 12:34Om du frågar dom i skåne det viktigaste bromsarna.....
Annars brukar man säga geomentrin, högre markfrigång och högre sittställning. Sen är det plats i ram o gaffel för fetare däck.
Det går utmärkt att cykla cross, ha ett par LVG hjul till bara.
Om du frågar dom i skåne det viktigaste bromsarna.....
Annars brukar man säga geomentrin, högre markfrigång och högre sittställning. Sen är det plats i ram o gaffel för fetare däck.
Det går utmärkt att cykla cross, ha ett par LVG hjul till bara.
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 14:42Som nybliven cyclocrossägare känner jag mig jättenöjd, men saknar erfarenhet av en ren racer. Undrar hur mkt fart och komfort som ändras ifall man byter till landsvägsdäck?
Som nybliven cyclocrossägare känner jag mig jättenöjd, men saknar erfarenhet av en ren racer. Undrar hur mkt fart och komfort som ändras ifall man byter till landsvägsdäck?
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 15:17Instämmer med föregående talare. Största skillnaden är bromsar och möjlighet till
att köra hjul med allt från slicks till dubbdäck. På minuskontot hamnar då bromsarna, jag
tycker mig ha klart sämre bromsverkan på CX än racer.
(Så länge man soloåker spela
Instämmer med föregående talare. Största skillnaden är bromsar och möjlighet till
att köra hjul med allt från slicks till dubbdäck. På minuskontot hamnar då bromsarna, jag
tycker mig ha klart sämre bromsverkan på CX än racer.
(Så länge man soloåker spela
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 15:54Jag köpte nyligen en cyclocross med avsikt att pendla (hela året) och att träna. Ingen tävling att tala om. Den har dessutom skivbromsar så CX-tävlingar är uteslutna.
Jag köpte nyligen en cyclocross med avsikt att pendla (hela året) och att träna. Ingen tävling att tala om. Den har dessutom skivbromsar så CX-tävlingar är uteslutna.
Quote from ellen olsson on 13 July 2009, 16:02Har den CX-geometri då?
Har den CX-geometri då?
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 17:27Det där med bromsarna vet jag inte, dels så bromsar canta bromsarna bra tycker jag om man ställer in dom, använd gärna froglegs. Sen undrar jag varför man ska panikbromsa för?
Det där med bromsarna vet jag inte, dels så bromsar canta bromsarna bra tycker jag om man ställer in dom, använd gärna froglegs. Sen undrar jag varför man ska panikbromsa för?
Quote from ellen olsson on 13 July 2009, 18:01> Sen undrar jag varför man ska panikbromsa för?
För att man inte kan planera sin cykling?
> Sen undrar jag varför man ska panikbromsa för?
För att man inte kan planera sin cykling?
Quote from Funbeat user on 13 July 2009, 18:04För att andra inte kan planera sin cykling/bilkörning/promenad?
För att andra inte kan planera sin cykling/bilkörning/promenad?
Quote from ellen olsson on 13 July 2009, 18:05> För att andra inte kan planera sin cykling/bilkörning/promenad?
Det ingår i planeringen av cyklingen om man är det minsta rädd om sitt eget skinn.
> För att andra inte kan planera sin cykling/bilkörning/promenad?
Det ingår i planeringen av cyklingen om man är det minsta rädd om sitt eget skinn.