Quote from Guest on 26 August 2012, 07:57Hellu,
Jag har en Columbus Pinta Mirage som ser ut som följer:
Ram: Columbus Pinta
Grupp: Campagnolo Xenon (tror jag, stod bara campagnolo på som jag såg)
Fälg: Rigida Nova
Sadel: Selle Itala Tri 2
Sadelstolpe: FSA SL280
Styrstam: FSA RD 120
Styre: FSA
Hellu,
Jag har en Columbus Pinta Mirage som ser ut som följer:
Ram: Columbus Pinta
Grupp: Campagnolo Xenon (tror jag, stod bara campagnolo på som jag såg)
Fälg: Rigida Nova
Sadel: Selle Itala Tri 2
Sadelstolpe: FSA SL280
Styrstam: FSA RD 120
Styre: FSA
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 08:07Känner inte till modellen, men det som har hänt senaste åren är jämfört med 80/90-talet:
- Fler växlar. Numera finns det upp till 11 växlar bak. Det finns också svindyra elektroniskt styrda växlar.
- Indexväxlar på styret. Förut var det vanligt med frik
Känner inte till modellen, men det som har hänt senaste åren är jämfört med 80/90-talet:
- Fler växlar. Numera finns det upp till 11 växlar bak. Det finns också svindyra elektroniskt styrda växlar.
- Indexväxlar på styret. Förut var det vanligt med frik
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 08:32Ja, det var precis det som efterfrågades.
Ja, det var precis det som efterfrågades.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 14:59I det prisspann du talar om skulle jag säga att skillnaden är liten. Du kanske går ifrån 9 till 10-delat och priset på bra aluramar är väl relativt kanske lite lägre idag än för tio år sedan. Men stor skillnad som motiverar köpet? Nej, det tror jag inte.
I det prisspann du talar om skulle jag säga att skillnaden är liten. Du kanske går ifrån 9 till 10-delat och priset på bra aluramar är väl relativt kanske lite lägre idag än för tio år sedan. Men stor skillnad som motiverar köpet? Nej, det tror jag inte.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 15:40Ska tillägga att om du lägger samma pengar idag, alltså runt 10.000:-, får du nog snäppet bättre grupp idag, men om du har tänkt dig att gå ner i pris får du samma cykel, fast för lite mindre pengar.
Taget på en höft.
Ska tillägga att om du lägger samma pengar idag, alltså runt 10.000:-, får du nog snäppet bättre grupp idag, men om du har tänkt dig att gå ner i pris får du samma cykel, fast för lite mindre pengar.
Taget på en höft.
Quote from Berit Bengtson on 26 August 2012, 16:37Om du vill få en snabbare cykel för de pengarna förslår jag att du behåller den cykel du har idag,
men skaffar nya, snabba, hjul.
Om du vill få en snabbare cykel för de pengarna förslår jag att du behåller den cykel du har idag,
men skaffar nya, snabba, hjul.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 17:52Det där med hjul har jag hört tidigare. Är det det som ökar snitthastigheten mest? Eller är det en tempobåge (för det skall väl gå att montera på ett "vanligt" styre)?
Det där med hjul har jag hört tidigare. Är det det som ökar snitthastigheten mest? Eller är det en tempobåge (för det skall väl gå att montera på ett "vanligt" styre)?
Quote from Berit Bengtson on 26 August 2012, 18:39Det finns inget som ökar snitthastigheten som rätt typ, och mängd, av träning.
Men om det är prylarnas betydelse du tänker på så är det väl ingen omöjlighet för den som kan lägga 6-8kSEK att köpa både snabba hjul och styre?
Det är åtminstone vad jag skul
Det finns inget som ökar snitthastigheten som rätt typ, och mängd, av träning.
Men om det är prylarnas betydelse du tänker på så är det väl ingen omöjlighet för den som kan lägga 6-8kSEK att köpa både snabba hjul och styre?
Det är åtminstone vad jag skul
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 19:58"Snabba hjul"?
ja ja...Det gäller att kunna motivera varför man lägger tusental-kronor på hjul.
Om man har platta ekrar går det också lite fortare.
Eller varför inte huka ner överkroppen lite? Kostar inget alls.
"Snabba hjul"?
ja ja...
Det gäller att kunna motivera varför man lägger tusental-kronor på hjul.
Om man har platta ekrar går det också lite fortare.
Eller varför inte huka ner överkroppen lite? Kostar inget alls.
Quote from Funbeat user on 26 August 2012, 20:05Är det inte joooobbigt när tungan rappar på ekrarna?
Är det inte joooobbigt när tungan rappar på ekrarna?