Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSkillnaden mellan komponentgruppe …
You need to log in to create posts and topics.

ingen marknad = hellre Athena för mig

(men kan vara för att jag gillar klassiska namnet Athena bättre än Centaur fast det är ju i och för sig sånna känslomässiga grejer som styr valet i praktiken)

(skulle ju kunna vara så att man gillar funktionen hos 1

Svårt att jämföra Campagnolo 11 med de andras 10-delade. Det fattas en växel.

Centaur är ett klassiskt namn, från samma perioden som Athena. Campagnolo har nog tänkt till när det gäller beteckningarna. 🙂

Ja ha. Då var vi där igen. Vad är bäst och så vidare.

Här är en som har svar på tal i allafall.

http://www.youtube.com/watch?v=EbVKWCpNFhY

Å en till som vet vad han pratar om;)

http://video.aol.co.uk/video-detail/campagnolo-2010-bora-one-and-athena-de

Ha Ha, "these go to eleven" (V)

Nästa hjulpryl: slanglösa däck.

hoppa över vilken som är bäst mycket intressantare är en diskussion kring vad är skillnaden funktionsmässigt och hållbarhetsmässigt om man skulle försöka beskriva för en total novis

8-9-10-11 kransar bak är lätta att räkna

vikten är mätbar

priset står

Färre klingor/drev är mer praktiskt i cyclocross.

Kransar?
Jag har en krans per bakhjul till stålramarna.

Ju fler drev på kassetten desto sämre livslängd på kassett och kedja...

Gamla 5-delade kassetter och kedja håller i evigheter (t+)

Ju fler växlar desto mer krav på precisionen i reglagen och mekaniken (t-)

Hmm, femdelade "Kransar" är något annat än 8-9-10-11-delade kassetter.