Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelSkoöverdrag för sommar
You need to log in to create posts and topics.

12

Per S: på vilket sätt funkar de bra nu och vad gör att du rekommenderar dom?

Jag har tidigare haft hela överdrag i neopren, andra för regn och jättetunna eller inga överdrag alls och det tjocka har varit för mycket och utan överdrag har det varit för kallt om tårna. Jag skaffade tåöverdragen för ett tag sedan och tycker att de är

Tack Per, följdfråga, vad menar du med "...och det tjocka har varit för mycket..."?

Hela neoprenöverdrag - vinter/höst/vår från +3 grader och neråt
Hela regnöverdrag (Endura) - höst/vår 2-10 grader och regn/väta
Hela tunna överdrag (Pearl Izumi) - vår/sommar + 8 och uppåt och regn/väta eller bara för att det är snyggt! 🙂
Tåöverdrag ( C

Jag kan nämna att jag gillar skoöverdrag men inte om man ska ha dom på sig i ett dygn eller mer för då blir fötterna svampiga och ser ut som lik (som om de legat i badet ett dygn eller så). Däremot är jag skeptisk till att tåskydden verkligen hjälper mot

(t+) Per 🙂

@Linus Jag känner knappast att lathet är den drivande kraften i valet att ta tåvärmare i stället för skoöverdrag i neopren. Om du provar tror jag att du kommer att förstå skillnaden. Jag tycker att Per beskriver det hela bra; tåvärmaren fyller, för vissa,

Konstigt, jag har nära på aldrig upplevt att skoöverdrag varit för varma.

Däremot har jag många gånger stått och velat om jag ska köra med eller utan.

Tåskydden är riktigt bra tycker jag. Värmer där det behövs (för mig iaf) och är smidiga att få på och av (kan tom sitta kvar på skorna mellan rundorna). Använt dem hela våren fram till nu, förutom när det varit regn då jag haft heltäckande skoskydd. Man k

Kört med tåfjuttarna några dagar, när det varit under 15-16 grader. Sen blir allt vad skoöverdrag alldeles för varmt. Om det inte regnar.

12