Quote from Guest on 4 April 2011, 16:42Hej!
Jag hade tänkt springa i mina "gamla vanliga" Nike-skor.(Triax 13)
Men det är kanske dumt? Bättre med någon form av terrängskor? Eller!?!
Alla tips mottages!!
Hej!
Jag hade tänkt springa i mina "gamla vanliga" Nike-skor.(Triax 13)
Men det är kanske dumt? Bättre med någon form av terrängskor? Eller!?!
Alla tips mottages!!
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 16:52Skulle kolla upp Salomon XA pro 3d ultra eller Salomon Speedcross 2
(XA pro är lite mer dämpad än speedcross, har jag fått för mig)XA pro kör jag med, med GTX (gore-tex) och dom har jag sprungit ungefär 130mil med sedan förra sommaren, riktigt sköna sk
Skulle kolla upp Salomon XA pro 3d ultra eller Salomon Speedcross 2
(XA pro är lite mer dämpad än speedcross, har jag fått för mig)
XA pro kör jag med, med GTX (gore-tex) och dom har jag sprungit ungefär 130mil med sedan förra sommaren, riktigt sköna sk
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 18:52Jag är inte anmäld, men det verkar som om jag kan få planerna att gå i lås, och då blir jag med:)
Jag har inte sprungit Fjällmaran tidigare, men jag har bott, och sprungit, i fjällen tidigare och jag tror inte man ska överdramatisera skovalet.
Funkar sko
Jag är inte anmäld, men det verkar som om jag kan få planerna att gå i lås, och då blir jag med:)
Jag har inte sprungit Fjällmaran tidigare, men jag har bott, och sprungit, i fjällen tidigare och jag tror inte man ska överdramatisera skovalet.
Funkar sko
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 19:26Jag funderar på precis samma sak och efter att ha studerat bilder från tidigare år under kvällen igår så kom jag fram till följande (utan att själv någonsin ha satt min fot i fjällen): Är det fint väder går det prima med "vanliga" skor, kanske vill man se
Jag funderar på precis samma sak och efter att ha studerat bilder från tidigare år under kvällen igår så kom jag fram till följande (utan att själv någonsin ha satt min fot i fjällen): Är det fint väder går det prima med "vanliga" skor, kanske vill man se
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 20:32Om man inte är så petig kan man ta sig fram i vilka skor som helst som passar foten.
För mig har skovalet alltid handlat om någon typ av terrängsko. De kvaliteter jag söker hos en bra fjällmarathonsko är:
1. Passform: tight passform är att föredra i den
Om man inte är så petig kan man ta sig fram i vilka skor som helst som passar foten.
För mig har skovalet alltid handlat om någon typ av terrängsko. De kvaliteter jag söker hos en bra fjällmarathonsko är:
1. Passform: tight passform är att föredra i den
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 21:20bott och sprungit i området och sprang loppet förra året- då det var rätt blött.
Min erfarenhet:
Spring i stadig sko, behöver inte vara superavancerat. Tränar du bra i terräng stärker du upp ledband så din fot fixar det, istället för skon.
Jag kör min asi
bott och sprungit i området och sprang loppet förra året- då det var rätt blött.
Min erfarenhet:
Spring i stadig sko, behöver inte vara superavancerat. Tränar du bra i terräng stärker du upp ledband så din fot fixar det, istället för skon.
Jag kör min asi
Quote from Funbeat user on 4 April 2011, 22:37"Är det superlerigt spelar det ingen roll vilken sko du har, du blir våt och tung och släpar lera med dig- men vem vet, det kanske finns superskor nu som inte tar åt sig blöta?"
Det är just under ovanstående förhållanden som det är viktigt att välja rätt
"Är det superlerigt spelar det ingen roll vilken sko du har, du blir våt och tung och släpar lera med dig- men vem vet, det kanske finns superskor nu som inte tar åt sig blöta?"
Det är just under ovanstående förhållanden som det är viktigt att välja rätt
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 08:38Har som mål att springa i år om allt går i lås. Kommer förmodligen springa i mina Asics Trail Attack 6. Allternativet är att jag köper ett par INOV-8 skor eller liknande. Håller med Lars om att det är viktigt att hitta ett par som inte bir för tunga om de
Har som mål att springa i år om allt går i lås. Kommer förmodligen springa i mina Asics Trail Attack 6. Allternativet är att jag köper ett par INOV-8 skor eller liknande. Håller med Lars om att det är viktigt att hitta ett par som inte bir för tunga om de
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 08:41Helt klart som lars säger.
Sen skulle jag inte påstå att Icebug är bredare i lästen än Salomon, testade ett par Pytho bugrip II och dom var inte bredare än mina Salomon XA pro 3d ultra,
Om man funderar på en salomonsko, välj bort GTX varianten om man tr
Helt klart som lars säger.
Sen skulle jag inte påstå att Icebug är bredare i lästen än Salomon, testade ett par Pytho bugrip II och dom var inte bredare än mina Salomon XA pro 3d ultra,
Om man funderar på en salomonsko, välj bort GTX varianten om man tr
Quote from Funbeat user on 5 April 2011, 08:51Hade fått höra att Salomons skor var smala men har inte provat några. Däremot testade jag ett par Icebugs i vintras och de satt bra på mina breda och höga fötter. Ska jag slå till och köpa några så kommer jag se till att prova olika märken och sorter utan
Hade fått höra att Salomons skor var smala men har inte provat några. Däremot testade jag ett par Icebugs i vintras och de satt bra på mina breda och höga fötter. Ska jag slå till och köpa några så kommer jag se till att prova olika märken och sorter utan