Quote from Guest on 12 August 2010, 10:32Jag är helt ny på det här med cykelskor och pedaler. Jag cyklar väldigt mycket men använder cykeln mest som transportmedel. Men jag är nyfiken på riktiga skor och riktiga pedaler, och då menar jag när man sitter fast i pedalerna för att kunna använda fler
Jag är helt ny på det här med cykelskor och pedaler. Jag cyklar väldigt mycket men använder cykeln mest som transportmedel. Men jag är nyfiken på riktiga skor och riktiga pedaler, och då menar jag när man sitter fast i pedalerna för att kunna använda fler
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:42Det finns mixade varianter med vanlig o SPD.
Det finns mixade varianter med vanlig o SPD.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:49Funkar utmärkt med mixade pedaler
Funkar utmärkt med mixade pedaler
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 10:56http://happymtb.org/2009/09/25/pedal-for-den-som-inte-satter-ner-foten/
http://happymtb.org/2009/09/25/pedal-for-den-som-inte-satter-ner-foten/
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:16Tack för snabba och bra svar! Är det bara för SPD det finns kombo eller finns det för SPD-SL också?
Tack för snabba och bra svar! Är det bara för SPD det finns kombo eller finns det för SPD-SL också?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:40Jag tröttnade på mixade. Kändes som fel sida kom upp varje gång man ville sätta i skon, gav dålig flow i cyklingen i stan. Och fel sida i det här fallet var icke-SPD sidan eftersom man ändå blir så grymt beroende av att sitta fast när man väl börjat cykla
Jag tröttnade på mixade. Kändes som fel sida kom upp varje gång man ville sätta i skon, gav dålig flow i cyklingen i stan. Och fel sida i det här fallet var icke-SPD sidan eftersom man ändå blir så grymt beroende av att sitta fast när man väl börjat cykla
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:54Jag tröttnade också på kombipedaler på långfärdscykeln.
Kör du ut till Lindome kan du få ett par Shimano ett-eller-annat (324 ?) för 100 kr. Tycker du det är för mycket, kan du få för mindre. Jag kommer aldrig att använda dem igen.
Skit i hundra kronor
Jag tröttnade också på kombipedaler på långfärdscykeln.
Kör du ut till Lindome kan du få ett par Shimano ett-eller-annat (324 ?) för 100 kr. Tycker du det är för mycket, kan du få för mindre. Jag kommer aldrig att använda dem igen.
Skit i hundra kronor
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:37Polarn trivs utmärkt med dessa
http://www.bikebuster.se/detaljer/190005.html
Polarn trivs utmärkt med dessa
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 13:45Ja, det är dom.
Min fru trivs utmärkt med dem också. Jag tyckte inte att M324 var hemskt därför att det var en kombimodell, men mina knä klarar inte SPD. Så jag gick över till något annat och dessa blev liggande.
Ja, det är dom.
Min fru trivs utmärkt med dem också. Jag tyckte inte att M324 var hemskt därför att det var en kombimodell, men mina knä klarar inte SPD. Så jag gick över till något annat och dessa blev liggande.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 14:03Jag hänger på givmildhetstrenden och slänger med ett par passande Specialized-skor. Visserligen storlek 38 och jag bor ännu längre bort, i Åsa. Skorna är för tunga och stora för min smak. De har stått och samlat damm i ca 8 år nu.
Jag hänger på givmildhetstrenden och slänger med ett par passande Specialized-skor. Visserligen storlek 38 och jag bor ännu längre bort, i Åsa. Skorna är för tunga och stora för min smak. De har stått och samlat damm i ca 8 år nu.