Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 14:09Så givmilda ska vi inte vara. Snuset, som Ann-Marie ändå inte vill ha, kan du lämna av med mig när du hämtar skorna. Det är ändå på vägen.
Så givmilda ska vi inte vara. Snuset, som Ann-Marie ändå inte vill ha, kan du lämna av med mig när du hämtar skorna. Det är ändå på vägen.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 18:58Haha, ni är för härliga med er givmildhet 🙂
Otålig som jag är så har jag dock redan köpt hem ett par skor (http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SHI0540-36r&avd=2&Ref=&artgrp=1127&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std),
Haha, ni är för härliga med er givmildhet 🙂
Otålig som jag är så har jag dock redan köpt hem ett par skor (http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=SHI0540-36r&avd=2&Ref=&artgrp=1127&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std),
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 13:09Det är med största sannolikhet standard på din cykel.
Kom ihåg att höger pedal har högergänga och vänster pedal har vänstergänga.
Se till att vevarmarna är rena så det inte hamnar smuts mellan vevarmen och nya pedalen när du monterar. Det är bra om man
Det är med största sannolikhet standard på din cykel.
Kom ihåg att höger pedal har högergänga och vänster pedal har vänstergänga.
Se till att vevarmarna är rena så det inte hamnar smuts mellan vevarmen och nya pedalen när du monterar. Det är bra om man
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 18:45Tack så mycket för din info! Ska tänka på detta. Vad ska man fetta in med? Räcker det med min cykelolja eller är det bra om jag införskaffar något mer trögflytande? Eller vaselin 🙂 ?
Tack så mycket för din info! Ska tänka på detta. Vad ska man fetta in med? Räcker det med min cykelolja eller är det bra om jag införskaffar något mer trögflytande? Eller vaselin 🙂 ?
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 18:57Olja är kanske bättre än ingenting, men det bästa är om man kletar på lite smörjfett av nåt slag.
Tar man med sig en plastburk och lite fikabröd till vilken bilverkstad som helst kan man säkert få sig en klick smörja som räcker till en hel massa cykelmek
Olja är kanske bättre än ingenting, men det bästa är om man kletar på lite smörjfett av nåt slag.
Tar man med sig en plastburk och lite fikabröd till vilken bilverkstad som helst kan man säkert få sig en klick smörja som räcker till en hel massa cykelmek
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 19:42Ett litet tips bara.
Börjar du med sk. stepskor så vänj dig ute på landet/småvägar innan du cyklar i stadstrafik.
Slår aldrig fel, du dyker i backen ett par gånger innan du lärt dig att koppla loss fossingarna från pedalerna.Min premiär var följande, mö
Ett litet tips bara.
Börjar du med sk. stepskor så vänj dig ute på landet/småvägar innan du cyklar i stadstrafik.
Slår aldrig fel, du dyker i backen ett par gånger innan du lärt dig att koppla loss fossingarna från pedalerna.
Min premiär var följande, mö
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 20:24Om smörjmedel ... jag kan bara upprepa ett råd från David när någon ställde en liknande fråga: kopparpasta på väderutsatta delar.
Det är väldigt drygt. Man kan köpa det i en tub (som tandkräm) och det räcker livet ut. Finns på Clas Ohlsson och säkert Bil
Om smörjmedel ... jag kan bara upprepa ett råd från David när någon ställde en liknande fråga: kopparpasta på väderutsatta delar.
Det är väldigt drygt. Man kan köpa det i en tub (som tandkräm) och det räcker livet ut. Finns på Clas Ohlsson och säkert Bil
Quote from Funbeat user on 13 August 2010, 21:49Ja, så länge det är "något". Folk tror inte att aluminium "rostar", och det gör det inte. Men det bryts ned och på ett mycket besvärligt sätt. Jag har en gammal cykel av stål med sadelstolpe av aluminium. Tur för mig att det är rätt höjd, för den sadelsto
Ja, så länge det är "något". Folk tror inte att aluminium "rostar", och det gör det inte. Men det bryts ned och på ett mycket besvärligt sätt. Jag har en gammal cykel av stål med sadelstolpe av aluminium. Tur för mig att det är rätt höjd, för den sadelsto