Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkor för halluxvalgusfötter.
You need to log in to create posts and topics.

Jag skulle vilja ha en sko som är bredare framtill men som sitter tight i övrigt. Med andra ord, jag vill få plats med tårna. I övrigt har jag en rätt smal fot. Tacksam för tips!

Hej!

Jag har också problem med hallux valgus, jättebred över min högra fot. Om det är löpar/joggingskor du är ute efter så kan jag rekommendera Adidas. Fungerar utmärkt för mig och de liksom anpassar sig för fötterna framtill och sitter lätt och skönt b

Asics har också en modell med stöd för hallux valgus. Jag kommer tyvärr inte ihåg vad modellen heter!

Hejsan! Jobbar på Löplabbet i Linköping och om någon kommer in och har dina problem brukar vi rekommendera denna Nike air zoom Vomera +5 mycket mjuk och skön sko som de flesta brukar tycka är underbart skön om man har ont som du har. Dock är det en neutra

New Balance har modeller som är breda framtill.
Helt suveränt att få plats med tårna i skorna, inga blåsor & inget blod.
Läs mer på deras hemsida. http://www.newbalance.se/Techcenter#/technology/fit/widths/

Fast för att få tag på dem måste du besöka en

Jag behöver också breda fötter framtill fast mitt problem sitter på utsidan av foten där jag svullnar upp och jag får tryck mot. Sist jag köpte skor blev det Nike Zoom Vomero, fast jag har +4 tror jag, vet inte skillnanden +5. En annnan sko som funkar för

Jag har ett par Asics Gel Virage 4. De funkar för mig och mina breda fötter (hallux valgus).