Quote from Guest on 17 January 2009, 15:37Hej!
Jag funderar som bäst på vad man ska ha för skor när man springer på löpband. Kan man ha samma som när man springer ute? Vad ska man tänka på? Är några bättre än andra?
Hej!
Jag funderar som bäst på vad man ska ha för skor när man springer på löpband. Kan man ha samma som när man springer ute? Vad ska man tänka på? Är några bättre än andra?
Quote from Catharina Brattlin on 17 January 2009, 15:47Jag har samma ute som inne, och har inte märkt av några problem. Det man kan tänka på i såna fall är att man torkar av skorna så det inte hamnar en massa grus och grejor på bandet. 🙂
Jag har samma ute som inne, och har inte märkt av några problem. Det man kan tänka på i såna fall är att man torkar av skorna så det inte hamnar en massa grus och grejor på bandet. 🙂
Quote from mårten jansson on 17 January 2009, 15:51Jag har funderat på samma sak.. Har torkat och torkat på mina uteskor innan jag sprungit på bandet med dem (de få gånger det hänt). Men det har ändå slutat med att det ligger en mindre grushög bakom bandet...
Jag har funderat på samma sak.. Har torkat och torkat på mina uteskor innan jag sprungit på bandet med dem (de få gånger det hänt). Men det har ändå slutat med att det ligger en mindre grushög bakom bandet...
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 15:57Lustigt, igår såg jag i nån sportaffär (kan ha varit Stadium - jag var på flera) just att dom rekommenderade vissa skor för just löpband: lättare med något mindre dämpning tror jag.
Lustigt, igår såg jag i nån sportaffär (kan ha varit Stadium - jag var på flera) just att dom rekommenderade vissa skor för just löpband: lättare med något mindre dämpning tror jag.
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 16:11Spikskor givetvis.
Spikskor givetvis.
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 16:28Jag tycker det är skönast att springa med tävlingsskor som inte är så dämpade och som är ganska lågt uppbyggda, detta för att bandet i sig fjädrar en hel del. Med vanliga träningsskor skulle det blir för mjukt för min smak. Men det går ju förstås bra att
Jag tycker det är skönast att springa med tävlingsskor som inte är så dämpade och som är ganska lågt uppbyggda, detta för att bandet i sig fjädrar en hel del. Med vanliga träningsskor skulle det blir för mjukt för min smak. Men det går ju förstås bra att
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 16:30Jag vet att asics har ett par skor speciellt gjorda för löpband, även om jag skulle se det som en totalt onödig investering.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=188326
Den intressanta delen är nog:
"I sin försöksgrupp på tio personer fann d
Jag vet att asics har ett par skor speciellt gjorda för löpband, även om jag skulle se det som en totalt onödig investering.
http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=188326
Den intressanta delen är nog:
"I sin försöksgrupp på tio personer fann d
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 16:49Jag har inne och uteskor eftersom jag ofta hört att löpabanden samlat grus och gått sönder. Skorna är dock av samma märke, endast skillnad i modell, som inte valts utifrån löpband eller inte..........
Jag har inne och uteskor eftersom jag ofta hört att löpabanden samlat grus och gått sönder. Skorna är dock av samma märke, endast skillnad i modell, som inte valts utifrån löpband eller inte..........
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 17:24Kör också med lätta tävlingsskor på bandet. Det känns som om bandet är väldigt dämpande i sig.
Kör också med lätta tävlingsskor på bandet. Det känns som om bandet är väldigt dämpande i sig.
Quote from Funbeat user on 18 January 2009, 10:22Jag kör med ett par uttjänta uteskor som jag sanerat - gamla Mizunoskor som jag slitit ner sulan på. Dämpningen på bandet är ändå så bra, och det är sällan något större problem med inläckage av vatten heller.
Jag kör med ett par uttjänta uteskor som jag sanerat - gamla Mizunoskor som jag slitit ner sulan på. Dämpningen på bandet är ändå så bra, och det är sällan något större problem med inläckage av vatten heller.