Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningskor för löpband
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag funderar som bäst på vad man ska ha för skor när man springer på löpband. Kan man ha samma som när man springer ute? Vad ska man tänka på? Är några bättre än andra?

Jag har samma ute som inne, och har inte märkt av några problem. Det man kan tänka på i såna fall är att man torkar av skorna så det inte hamnar en massa grus och grejor på bandet. 🙂

Jag har funderat på samma sak.. Har torkat och torkat på mina uteskor innan jag sprungit på bandet med dem (de få gånger det hänt). Men det har ändå slutat med att det ligger en mindre grushög bakom bandet...

Lustigt, igår såg jag i nån sportaffär (kan ha varit Stadium - jag var på flera) just att dom rekommenderade vissa skor för just löpband: lättare med något mindre dämpning tror jag.

Spikskor givetvis.

Jag tycker det är skönast att springa med tävlingsskor som inte är så dämpade och som är ganska lågt uppbyggda, detta för att bandet i sig fjädrar en hel del. Med vanliga träningsskor skulle det blir för mjukt för min smak. Men det går ju förstås bra att

Jag vet att asics har ett par skor speciellt gjorda för löpband, även om jag skulle se det som en totalt onödig investering.

http://www.marathon.se/news/article.cfm?NewsId=188326

Den intressanta delen är nog:

"I sin försöksgrupp på tio personer fann d

Jag har inne och uteskor eftersom jag ofta hört att löpabanden samlat grus och gått sönder. Skorna är dock av samma märke, endast skillnad i modell, som inte valts utifrån löpband eller inte..........

Kör också med lätta tävlingsskor på bandet. Det känns som om bandet är väldigt dämpande i sig.

Jag kör med ett par uttjänta uteskor som jag sanerat - gamla Mizunoskor som jag slitit ner sulan på. Dämpningen på bandet är ändå så bra, och det är sällan något större problem med inläckage av vatten heller.