Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningSkor för marathon och ultra?
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter drygt ett år och cirka 220 mil hänger mina Asics Cumulus på en skör tråd. De har hål vid lilltån och sömmarna spricker.

Jag springer distanspass på 12 km 3 gånger per vecka, samt ett långpass på 15-52 km. Har tankar på att nån gång springa ultramar

Om du har lyckats klämma ur 220 mil ur dina Cumulus och trivs med dom, tycker jag du ska fortsätta med samma modell.

Samtidigt kan jag inte låta bli att slå ett slag för DS Trainer, som jag nu kört med dom senaste åren. En skillnad mellan dessa är att Tr

Okej, tack för svaret. På ett annat forum fick jag bara rekommendationer på ultra- och trailskor, men långpass på 50-60 km på asfalt passar inte direkt för såna, så får kanske köra på Cumulus igen. Har presentkort på Löplabbet, men de kostar ju 1500 kr dä

Prova ett par New Balance 1400 v4 om de finns i butiken. Väldigt annorlunda men väldigt sköna mot de du har nu.

Sprang själv FN mara i dom och vart väldigt nöjd.

Ja, jag ska nog göra det. Det får ju bli Löplabbet här i Stockholm, men har de lika bra utbud som Runners store? Bor för övrigt närmast Löplabbet Skrapan, men det kanske är bäst att ta sig in till den större butiken på Kungsgatan?

Jag tycker också du skall kuta i de skor du trivs med och din kropp fixar. Det där med att det skulle finnas skor som är gjorda för mara, är bara nys. Du skulle kunna kuta barfota om du trivdes med det. Jag kutade en mara igår i ett par Merrell Trail Glov

Titta in på Salming store på Kungsgatan också! Deras sko Distance är en ren njutning!

Känner jag mig själv rätt väntar jag tills mina Cumulus är omöjliga att springa i, vilket i och för sig bör vara om nån vecka.

Jag var på Löplabbet och fick prova Hoka Oneone, Clifton 2, Asics Cumulus, Nike Vormero 11, New Balance 1400 och Mizuno wave rider 19.

Jag valde dem som var skönast och till slut stod det mellan de två sistnämnda, som jag inte kunde skilja på i komfort.

Ja, du Hannes. Prisskillnaden mellan skor i butiken och på nätet kan ju upplevas som stor, men knappast oskälig. Du går dit, får möjlighet att testa massor av modeller, provspringa och resonera med butikens säljare. Sen blir du sur för att priset är högre

12